کد خبر: ۳۵۵۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

واکنش ظریف به خروج روسیه از سوریه

وزیر امور خارجه ایران امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با همتای استرالیایی خود گفت اقدام روسیه برای بیرون بردن نیروهایش از سوریه را باید نشانه‌ای مثبت برای آتش‌بس قلمداد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : ظریف پس از دیدار با جولی بیشاپ در یک کنفرانس خبری مشترک بر موضع ایران مبنی بر لزوم ادامه آتش‌بس و دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه تأکید کرد.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری فرانسه می‌گوید وی در این نشست خبری گفت: «این واقعیت که یک شبه‌آتش‌بس در سوریه برقرار است اخبار خوشایندی می‌باشد، این چیزی است که ما دستکم برای دو سال و نیم تا سه سال خواهان آن بودیم.»

ظریف در ادامه گفت: «این واقعیت که روسیه اعلام کرده بخشی از نیروهای خود را بیرون می‌برد نشان می‌دهد که آنها نیازی فوری برای توسل به زور در برقرار کردن آتش‌بس نمی‌بینند.»

وی افزود: "این می‌تواند فی‌النفسه نشانه خوبی باشد. باید اکنون منتظر نشست و دید که چه رخ می‌دهد.»

وزیر خارجه ایران افزود که این آتش‌بس شامل داعش و جبهه النصره نمی‌شود و جامعه جهانی علیه این دو گروه متحد است.

ظریف گفت: «پیامی که جامعه جهانی به داعش فرستاده و باید به داعش و دیگر سازمان‌های افراطی فرستاده شود، این است که نبرد ما علیه شما بدون وقفه است.»

وی ادامه داد: «ما متوقف نخواهیم شد و اعتقاد دارم که جامعه بین‌المللی در این امر متحد است.»

ظریف گفت که هیچ کس نباید داعش و یا دیگر سازمان‌های افراطی را «حتی برای دستاوردهای سیاسی موقتی» به عنوان یک اهرم ببیند. "من امیدواریم این پیام در همه منطقه پخش شود، بالاخص با توجه به اینکه شاهدیم موارد بیشتر و بیشتری از تروریسم توسط داعش در منطقه ما انجام می‌شود.»

ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز گذشته (دوشنبه) در تماسی تلفنی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، به وی اطلاع داد که مسکو بخشی از نیروهای خود را از این کشور خارج خواهد کرد. اقدامی که سازمان ملل از آن به عنوان «گامی مثبت» در مسیر مذاکرات صلح استقبال کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین