کد خبر: ۳۵۵۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

آتش سوزی در قطار مسافربری گرگان - تهران

مدیرکل راه آهن شمال کشور گفت که در آتش سوزی یک واگن قطار مسافربری گرگان - تهران به کسی آسیبی نرسید.
آفتاب‌‌نیوز : یوسف گران پاشا در گفت و گو با ایرنا با تائید وقوع آتش سوزی، افزود: آتش سوزی شب گذشته بعد از حرکت قطار از گرگان به سمت تهران در محدوده شهرستان گلوگاه و در حوالی روستای ' قلعه پایان ' رخ داد.
وی گفت : آتش سوزی در یک واگن خالی قسمت انتهایی قطار رخ داد و چون خالی بود احتمالا علت آن اتصالی برق بوده است.

او افزود : واگنی که آتش سوزی در آن رخ داد به همراه دو واگن دیگر برای ارسال به تهران به قسمت انتهایی قطار وصل شده بود و قرار نبود مسافری بین راه در آنها سوار شود.

گران پاشا توضیح داد : با توجه به این که واگن خالی بود ، راهبان راه آهن هنگام عبور قطار متوجه برخاستن دود از یکی از واگن ها شد و بلافاصله موضوع را به ایستگاه اطلاع داد و مسئول کنترل ایستگاه نیز قطار را در حوالی روستای قلعه پایان متوقف کرد.

وی افزود : واگنی که آتش گرفته بود به همراه دو واگن خالی دیگر فوری از قطار جدا شد تا علاوه بر حفظ سلامتی مسافران ، قطار بتواند با کمترین وقفه به راهش ادامه دهد.

او ادامه داد : اگر چه واگن ها پس از جدا کردن از قطار تا رسیدن آتش نشانی در آتش سوخت ، ولی قطار پس از رسیدن به بهشهر و تعویض واگن مولد برق که احتمال می دادیم به خاطر وصل بودن به قسمت انتهایی قطار ممکن است دچار مشکل شده باشد ، به راهش ادامه داد .

مدیرکل راه آهن شمال تاخیر این قطار مسافربری برای ادامه مسیر را حدود دو ساعت و نیم اعلام کرد و گفت که مسافران به سلامتی به مقصد رسیدند.

راه آهن شمال روزانه دو رام قطار در مسیر گرگان به تهران دارد که یکی از آنها اتوبوسی و دیگری دارای کوپه است .

بر اساس آمارهای رسمی روزانه حدود پنج هزار مسافر در مسیر زیر پوشش این اداره کل جا به جا می شوند.

راه آهن شمال با بیش از 400 کیلومتر مسیر ریلی ، 23 ایستگاه را در مسیر تهران ، سمنان و مازندران زیر پوشش دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین