کد خبر: ۳۵۵۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

موگرینی: اتحادیه اروپا کمک های مستقیم به بروندی را تعلیق کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تعلیق کمک های مستقیم این اتحادیه به بروندی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» دوشنبه شب در بیانیه ای با اعلام خبر فوق افزود: در پی نقض حقوق بشر در این کشور و افزایش سرکوب و خشونت از سوی دولت بروندی، اتحادیه اروپا تمامی کمک های مستقیم خود به بروندی را به حالت تعلیق درآورد.

موگرینی با اشاره به این که موقعیت کنونی بروندی بسیار نگران کننده است، افزود: اقدام ما این پیام را دارد که برای از سرگیری دوباره کمک های اتحادیه اروپا به بروندی، باید اقداماتی سازنده از سوی دولت این کشور صورت گیرد.

اتحادیه اروپا، بزرگترین نهاد کمک رسان به بروندی است، به طوری که در برنامه این اتحادیه که برای سال های 2014 تا 2020 در نظر گرفته شده، ارسال بسته کمکی به این کشور به ارزش 430 میلیون یورو معادل 468 میلیون دلار لحاظ شده است.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا سال گذشته 4 مقام نزدیک به «پییر انکورونزیزا» رییس جمهوری بروندی را که متهم به استفاده افراطی از زور در جریان درگیری های نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری این کشور بودند، متهم کرد..

بروندی از ماه ها قبل، زمانی که انکورونزیزا خبر داد می خواهد بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، دستخوش ناآرامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین