کد خبر: ۳۵۵۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
در آخرین جلسه سال 94؛

14طرح جدید به ارزش بیش از 2.5میلیارد دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی تصویب شد

14 طرح در بخش های تولید برق، خودرو و صنعت و معدن به ارزش 2.6 میلیارد دلار در آخرین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی در سال 94 تصویب شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا )، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی، به تشریح طرح های سرمایه گذاری خارجی در ساخت نیروگاه ها پرداخت.

محمد خزاعی افزود: طرح های سرمایه گذاری خارجی در ساخت نیروگاه 880 مگاواتی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، ساخت نیروگاه 880 مگاواتی سهند بناب در استان آذربایجان شرقی، ساخت نیروگاه خورشیدی در استان زنجان، ساخت نیروگاه برق بادی 50 مگاواتی در استان سیستان و بلوچستان، ساخت نیروگاه 500 مگاواتی امیدیه در استان خوزستان، دو طرح ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 14 مگاوات در استان همدان، طرح تولید فولاد با فناوری FINEX-CEM و چند طرح صنعتی دیگر در استان های مختلف پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

به گفته رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، با تصویب طرح های یادشده، مبلغ کل طرح های مصوب امسال حدود هفت میلیارد دلار می شود.
وی به اهمیت تامین منابع مالی بین المللی به ویژه سرمایه گذاری مستقیم خارجی اشاره کرد افزود: مقوله سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی، بخش مهمی است که با تحقق اهداف پیش بینی شده در این زمینه، با همکاری جدی فنی و اداری همه دستگاه ها و وزارتخانه ها قابل حصول است.

خزاعی به تاکید رهبر معظم انقلاب در لزوم اجرایی شدن توافق ها و نکات مهم مطرح شده در بندهای مختلف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی باید در چارچوب منافع ملی و ورود دانش فنی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات کشور انجام شود؛ همچنین در بخش فاینانس(تامین مالی) باید بگونه ای عمل شود که بتوان پروژه ها را نسبت به بازپرداخت وامها از محل منابع خود اقدام کرد؛ در واقع این مساله سبب افزایش تعهدات دولت نشود.

معاون وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد، وزارتخانه هایی که بخش های فنی و صنعتی پروژه ها را با طرف های خارجی مذاکره و طرح های مورد نظر را آماده و معرفی می کنند، بتوانند با رفع برخی مشکلات اجرایی، در به نتیجه رسیدن این مصوبه ها با توجه به زحماتی که برای بسترسازی و تامین منابع مالی لازم و مذاکرات پیچیده و طولانی انجام شده است، قدم های موثری برای استفاده از فرصت های ارزشمند پساتحریم بردارند.

خزاعی همچنین از وزارتخانه ها و دستگاه هایی که برای مذاکره و بررسی پروژه های مصوب همکاری کردند، قدردانی کرد.
براساس این گزارش، آخرین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه گذاری به ریاست «محمد خزاعی» رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، قائم مقام وزیر خارجه، رئیسان اتاق های بازرگانی و تعاون کشور، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت بانک مرکزی و معاونان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نیرو، شرکت مخابرات و برخی از مدیران کل اقتصادی استان ها و منطقه آزاد چابهار تشکیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین