کد خبر: ۳۵۵۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴

پوتین و اسد در تماس تلفنی چه گفتند؟

رئیس جمهوری روسیه با همتای سوری خود درباره روند اجرای توافق آمریکا و روسیه برای توقف اقدامات جنگی در سوریه گفت و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :  در بیانیه صادره از کاخ کرملین آمده است که ولادیمیر پوتین و بشار اسد دراین گفت و گوی تلفنی روز گذشته خود به این مساله اذعان داشتند که آتش بس در سوریه به کاهش روند خشونت ها، بهبود اوضاع انسانی دراین کشور و فراهم نمودن شرایط لازم برای شروع روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل کمک کرده است.

به گزارش العالم، براساس بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، رئیسان جمهوری روسیه و سوریه تاکید کردند که فعالیت نیروی هوایی روسیه به نوعی به منزله کمک در انتقال از مرحله مبارزه با تروریست ها و وارد کردن تلفات سنگین انسانی به آن ها و زیرساخت هایشان به شمار می رود.

دراین بیانیه همچنین آمده است که پوتین تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه ماموریت های اصلی محوله را اجرا کرده و توافق شده است که بخش عمده ای از جنگنده های روسیه از سوریه خارج شوند و فقط مرکز مسئول تضمین پروازها با هدف نظارت بر اجرای شروط آتش بس در سوریه بماند.

رئیس جمهوری سوریه هم به سهم از حرفه ای و منضبط بودن سربازان و افسران روس که در اقدام های جنگی شرکت کردند، تمجید و از روسیه به علت مشارکت فعال در مبارزه با تروریسم و ارائه کمک های انسانی به شهروندان سوری ، قدردانی کرد.

بشار اسد همچنین با اشاره به آمادگی دمشق برای شروع روند سیاسی در سوریه دراسرع وقت، ابرازامیدواری کرد مذاکراتی که میان دولت سوریه و نمایندگان مخالفان در ژنو شروع شده است، نتایج چشمگیر داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین