کد خبر: ۳۵۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

افتتاح نخستین آکواریوم شهری کشور در اصفهان +عکس

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: زیرساخت‌های لازم برای جذب توریست فراهم است و تنها نیاز به مدیریت و تکمیل دارد تا سیل گردشگران را به ایران روانه کند.
آفتاب‌‌نیوز : مسعود سلطانی فر عصر سه‌شنبه در حاشیه کلنگ‌زنی هتل همای اصفهان و افتتاح اولین اوشناریوم کشور اظهار کرد: در کشور، ترین‌های بسیاری از جمله گرم‌ترین نقطه جهان، گرم‌ترین آب گرم جهان، مرتفع‌ترین گنبدهای آجری، مرتفع‌ترین تپه‌های شنی و در کل متنوع‌ترین اقلیم جهان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پتانسیل‌های جذاب ایران ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای جذب توریست فراهم است و تنها نیاز به مدیریت و تکمیل دارد تا سیل گردشگران را به ایران روانه کند.

افتتاح نخستین آکواریوم شهری کشور در اصفهان +عکس

معاون رئیس جمهور با اشاره به افتتاح نخستین آکواریوم شهری کشور (اوشناریوم) در اصفهان افزود: تبریک می‌گویم که باز هم اصفهانی‌ها توانسته‌اند با نوآوری‌ها و کارهای جدیدی که همیشه انجام می‌دهند پیشگام باشند.

سلطانی‌فر ادامه داد: امید است این آکواریوم زیبا بتواند در مجموعه جاذبه‌های فرهنگی، هنری، تاریخی، مذهبی، طبیعی و خلاق اصفهان جا باز کند و دوره ماندگاری گردشگران را در اصفهان افزایش داده و موجب رونق بیش از پیش اقتصاد این شهر شود.

برای برد در دنیای توریسم باید همه ذائقه‌ها اغنا شود

هم چنین شهردار اصفهان گفت: برای برد در دنیای جذب توریست باید گردشگران با ذائقه های مختلف را اغنا کنیم که افتتاح این پروژه گامی در همین جهت است.

مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: در سایه اجرای پروژه اوشناریوم اصفهان سعی شده تا جاذبه های مدرن و جدیدی به مجموعه جاذبه های فرهنگی تاریخی اصفهان اضافه شود.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه از بخش خصوصی ادامه داد: در واقع با تیر این پروژه دو نشان زده‌ایم و در عین جذب سرمایه از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران خارجی را هم به اصفهان کشانده‌ایم.

شهردار اصفهان افزود: همکاری شهرداری اصفهان با طرف ترک به عنوان اولین همکاری بین‌المللی اصفهان تبدیل به تجربه ای خوب شده است و طرف ترک توانسته به همه تعهدات خود در زمان تعین شده و حتی زودتر عمل کند.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: اینکه می‌گوییم جلوی پای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم شعار نیست و اتمام این پروژه مهر تاییدی بر این رویکرد جدید بود.

وی در ادامه در خصوص شروع پروژه هتل همای اصفهان گفت: زیبنده اصفهان بزرگ و جهانی نبود که تنها یک هتل پنج ستاره داشته باشد به همین خاطر تلاش کردیم هرچه زودتر پروژه هتل همای اصفهان را بعد از 22 سال فراموشی به کمک سازمان جهانگردی، راه و شهرسازی و استانداری کلنگ بزنیم.

وی افزود: این هتل با 300 اتاق و سوئیت با معماری ایرانی اسلامی یکی از ابنیه ماندگار اصفهان خواهد بود و تلاش خواهد شد با حفظ مناظر طبیعی این منطقه جاذب گردشگران علاقمند به اکو توریسم باشد.

به گزارش ایسنا، اولین آکواریوم شهری یا اوشناریوم کشور در زمینی به مساحت سه هزار و پانصد متر و با حجم یک هزار و 80 متر مکعب آب در پارک ناژوان اصفهان افتتاح شده است. این آکواریوم بزرگ عمق 35 متری اقیانوس‌های جهان و همچنین اعماق بسیاری از زیستگاه های آبی جهانی را تداعی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین