کد خبر: ۳۵۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

لاوروف: آمریکا با روسیه تبادل اطلاعات کند/خروج نیروها از سوریه فقط برای تقویت صلح است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور از آمریکا انتظار دارد اطلاعات خود را درباره گروه‌هایی که توافق آتش‌بس را در سوریه پذیرفته‌اند، با مسکو به اشتراک بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: واشنگتن و مسکو ارتباطات نظامی موثری را در جریان اقدامات خود در چارچوب عملیات‌های ضد تروریستی در سوریه ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی به خبرنگاران گفت: تعامل خوبی میان ارتش‌های دو کشور وجود داشته و ما برای دستیابی به این تعامل، مدت‌ها تلاش کرده‌ایم که این تلاش شامل هماهنگی کاملا حرفه‌ای میان متخصصان می‌شود.

لاوروف ادامه داد: نیروهای نظامی ما در پایگاه حمیمیم و نیروهای آمریکایی مستقر در اردن در این راستا تلاش‌های بسیاری داشته‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد، از آن جا که کشورش پیش از این در خصوص گروه‌هایی که در سوریه آتش‌بس را پذیرفته‌اند، با آمریکا تعامل و تبادل اطلاعات داشته است، بدین ترتیب مسکو از واشنگتن انتظار دارد به گونه‌ای متقابل عمل کند.

وی عنوان داشت که اعلام خروج نیروهای اصلی روسیه از سوریه برای راضی کردن هیچ کس نیست بلکه برای حمایت از روند صلح است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تصمیمی برای جلب نظر و رضایت کسی نگرفته‌ایم بلکه خروج جزئی از این نیروها بر اساس منافع ملی سوریه و کل خاورمیانه بوده است و باید حمایت بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم گسترش یابد.

لاوروف ادامه داد: آنچه ما در دست داریم تصمیم تعلیق عملیات نیروی هوایی روسیه به طور جزئی است. ما براساس تحقق اهداف‌مان که پوتین مطرح کرده، عمل می‌کنیم. ما در پاسخ به درخواست پوتین برای تقویت توانمندی نظامی ارتش روسیه عمل کردیم و از آن زمان بسیاری از اهداف را محقق کرده‌ایم و خسارت بسیاری به تروریست‌ها وارد شده است.

لاوروف در بخش دیگری خاطرنشان کرد: مسکو از نقش کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در حل بحران سوریه تقدیر می‌کند به ویژه در زمینه تشکیل لیست ریاض برای مخالفان. ما از عربستان نیز برای تلاش‌ها در زمینه حل سیاسی بحران سوریه نیز تشکر می‌کنیم و لیست ریاض موضع جدی در قبال مذاکرات ژنو دارد و به دنبال راه‌های میانه و دستیابی به توافقات با دولت است.

وی درباره مذاکرات بین پوتین و پادشاه مراکش نیز گفت که دو طرف از مذاکرات ژنو حمایت و بر لزوم احترام به اصول قانوان بین‌المللی به طور جدی تاکید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین