کد خبر: ۳۵۵۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
داریوش قنبری در گفت‌وگو با «آفتاب» پاسخ داد:

افراطیون پیام انتخاباتی مردم را گرفته‌‌اند؟/چه کسانی به‌‌دنبال دعوای سیاسی‌اند؟

به قطع و یقین می‌توان امیدوار بود که تحولی در ارتباط بین دو قوه مجریه و مقننه شکل بگیرد. بر همین مبنا تشکیل فراکسیون امید خواهد توانست موانع زیادی را از پیش پای دولت بردارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- داريوش قنبري نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخابات مجلس دهم هرچند در شرايطي غيررقابتي برگزار افراطیون پیام انتخاباتی مردم را گرفته‌‌اند؟/چه کسانی به‌‌دنبال دعوای سیاسی‌اند؟شد اما با درايتي كه اصلاح‌طلبان داشتند و با حمايت از نيروهاي كمتر شناخته شده اين جريان و معتدل جريان اصولگرايي توانسته‌اند نتيجه را به سمت ديگري تغيير دهند. سمتي كه خلاف جهت افراطيون بود.

اين فعال سياسي در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» با بيان اينكه با وضعيت حاكم در روزهاي قبل از انتخابات، افراطیون گمان می‌بردند که می‌توانند مجلس دهم را نیز از آن خود کنند گفت: اصلاح‌طلبان با درس گرفتن از گذشته، طرح و اجرای مسائلی همچون تحریم انتخابات را کنار گذاشته و مهندسی معکوسی خلاف باور تندروها داشتند و مشاهده کردیم که نتیجه غیر از آنچه که تندروها به دنبال آن بودند رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه با رای مردم به لیست امید چیز حدود 130 کرسی مجلس از آن اصلاح‌طلبان شده است در حالیکه 69 کرسی باقیمانده نیز با به دور دوم کشانیده شدن انتخابات‌شان، بر این میزان خواهند افزود: به قطع و یقین می‌توان امیدوار بود که تحولی در ارتباط بین دو قوه مجریه و مقننه شکل بگیرد. بر همین مبنا تشکیل فراکسیون امید خواهد توانست موانع زیادی را از پیش پای دولت بردارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت در دو سال و نیم از فعالیت خود با مشکلات متعددی مواجه بود گفت: افراطیون اصولگرا که عملکرد دولت را با چالش مواجهه می‌کردند و بر سر اهداف دولت مانع قرار می‌دادند پیام مردم را در این انتخابات دریافت کردند.

وی ادامه داد: در بحث هسته‌ای دیدیم که چگونه این افراد منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح داده و در مقابل دولت ایستادند.

قنبری با تاکید بر اینکه با ترکیبی همچون مجلس نهم برای دولت میسر نبود که اهداف خود را به پیش ببرد گفت: با آغاز بکار مجلس دهم دولت خواهد توانست که در مسیر خدمت به مردم حرکت کند و در دوران پسابرجام اهداف اصلی خود را جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم توانسته تحریم های ظالمانه علیه ایران را برداد تا کشور ما را به نظام بین المللی بازگردانده و آن را تبدیل به بازیگر قدرتمند منطقه کند. با این تدبیر، تنها حمایت مجلس از اقدامات خردمندانه دولت است که می‌تواند این خوش بینی را در ما ایجاد کند که تحولات مثبتی در حال انجام است.

قنبری با تاکید بر اینکه اقتصاد یکی از عرصه هایی است که در این دولت توجه ویژه ای به آن شده گفت: اکنون شرایط اقتصادی دولت به حالت عادی بازگشته و پیش‌بینی رشد اقتصادی 6 درصدی امیدواری زیادی را در آغاز سال نو در پی خواهد داشت. پس باید در فصل همدلی همه نیروهای دولت دست به دست هم دهند تا با یاری مجلس بر مشکلات کشور فائق آیند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم هیچگاه به دنبال دعواهای بیخود سیاسی و جناحی نرفت و دیدیم که با وجود اینکه افراطیون تلاش می کردند حداکثر تقابل را با دولت داشته باشند اما دولتمردان از هرگونه تشدید اختلافات پرهیز کردند تا آنچه که مدنظر افراطیون است هرگز تحقق نیابد.

وی با اشاره به اینکه افراطیون مجلس آنقدر دافعه داشتند که در طیف اصولگرایان انشقاق ایجاد کردند گفت: در بین اصولگرایان افرادی بودند که بجای اینکه کشور را در آتش اختلافات داخلی و جنای بسوزانند به دنبال پیشرفت دولت بودند. حال‌که این گروه نیز به همراه اصلاح‌طلبان وارد مجلس شده‌اند امید است مسیری را در یک سال باقیمانده از عمر دولت فراهم سازند که شاهد تحولات مثبتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و از همه مهمتر اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین