کد خبر: ۳۵۵۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

نقدینگی بر قله 950 هزار میلیارد ایستاد

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات حجم نقدینگی حاکی از رشد آن تا 950 هزار تومان در پایان 10 ماهه امسال است.
آفتاب‌‌نیوز : آمارهای منتشره از ارقام عمده پولی و اعتباری نشان می‌دهد که میزان نقدینگی در پایان دی‌ماه امسال با رشد 21.3 درصدی نسبت به پایان سال گذشته از 640 هزار میلیارد به 950 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رشد حدود 300 هزار میلیاردی نقدینگی در 10 ماهه ابتدایی امسال در شرایطی رقم خورده که بانک مرکزی عمده این تغییرات را ناشی از پوشش آماری برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری که در یکی دو سال گذشته تحت نظارت آن قرار گرفتند عنوان کرده است.

بنابر توضیحات ارائه شده، در طول سال 1392 آمار موسسات اعتباری پیشگامان آتی و صالحین که در آبان‌ماه همان سال در بانک آینده ادغام شد و همچنین آمار بانک‌های ایران‌زمین قرض‌الحسنه رسالت، خاورمیانه، بین‌المللی کیش و ایران و ونزوئلا در آذرماه سال 1392 و همچنین آمار بانک قوامین و دو موسسه اعتباری کوثر و عسکریه در اسفندماه همان سال به آمارهای پولی و بانکی کشور اضافه شده است. در عین حال که اطلاعات بانک‌های قرض‌الحسنه مهر از اسفند‌ماه سال 1392 به بعد از شمول بانک‌های تخصصی و به طبقه بانک‌های غیردولتی اضافه شد.

به گزارش ایسنا، از مجموعه نقدینگی حدود 831 هزار میلیارد تومان شبه پول، 118 میلیارد تومان پول و 2900 هزار میلیارد تومان اسکناس و مسکوکی است که در دست اشخاص وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد که اسکناس و مسکوک در دست مردم از حدود 3500 میلیارد به 2900 میلیارد تومان کاهش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین