کد خبر: ۳۵۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۸:۲۳

آغاز به کار مجدد سایت دریچه

آفتاب‌‌نیوز : ظرف این سالها به اذعان موافقان و مخالفان «دریچه» توانست جایگاهی مهم در ذهن مخاطبان بیابد و افزایش مراجعان به سایت عملاً بارها و بارها باعث شد که پیام گذر از مرزهای پهنای باند «Band Width» بر صفحه نقش ببندد و بسیاری می پرسیدند چرا «دریچه» گرفتار قطع پیاپی تماس با مخاطبان است پاسخ روشن بود، افزایش مستمر پهنای باند برای جوابگویی به موج مراجعین که هر روز افزونی می گرفت، مستلزم پرداخت هر روز بیشتر و هزینه بود که برای سایت دریچه که هیچ گونه پشتوانه مالی ( نه از سوی افراد و جریانات سیاسی و یا نهادها) نداشت، تقریباً غیرممکن می نمود، همین امر نزدیک به سه ماه دریچه را خاموش ساخت.

اکنون، «دریچه» در دوره دوم البته هنوز با همان مشکلات مالی ولی با حمایت عقیدتی و دوستانه علاقمندانش آغاز به کار می کند، لذا لازم دیدیم مواضع و روش خود را در این دوره شفاف تر و صریح تر اعلام نمائیم.

مواضع
1- دستور کار «دریچه» اطلاع رسانی و شفاف سازی فضای سیاسی است. 

2- گرایش سیاسی «دریچه»، اصولگرایی، عدالت گرایی و دفاع از آزادی های مشروع است.

3- «دریچه» حمایت از اصولگرایان در «مجلس شورای اسلامی» را به صورت جدی پیگیری می کند.

4- حمایت از دولت اصولگرای «دکتر احمدی نژاد» و اقدامات مردمی آن در دستور کار «دریچه» قرار دارد.

5- «دریچه» هیچ گونه حمایتی را خارج از چارچوب «اصولگرایی» و «عدالت گرایی» حتی از «دولت و مجلس فعلی» را مجاز نمی داند و در صورت خروج (فرضی) این نهادها یا هر نهاد دیگری از چارچوب اصولگرایی و عدالت گرایی به نقد آنها خواهد پرداخت.

6- «دریچه» خود را متعلق به هیچ حزب و گروه و دسته ای نمی داند و جریان اصولگرایی و عدالت گرایی را گرایش مافوق همه جریانهای موجود می داند.

7- «دریچه» موضع خود را در مقابل گرایش های سرمایه سالار دانسته و دفاع از مستضعفان و محرومان را که متاسفانه بی پناه مانده اند، وظیفه خود دانسته و در مقابل هر اقدامی که حقوق مستضعفان و محرومان را مخدوش کند، ایستادگی خواهد کرد.

8- «دریچه» معتقد است «آزادی» نه تنها با احکام اسلام قابل جمع است بلکه اسلام قادر است «آزادی» واقعی و رهایی محرومان را به ارمغان آورد. بر همین اساس، حرکت های آزادی ستیزانه را نفی کرده و در همین حال تفکیکی جدی را میان «آزادی ظاهری سرمایه پرستان غرب» و «آزادی حقیقی» که محرومان و مستضعفان در پرتو آن به سعادت می رسند، بعمل می آورد.

9- «دریچه» در راستای عمل اطلاع رسانی خود، به صورت شفاف اخبار و شایعات را پی گیری کرده و از طریق مراجعه مستقیم خبرنگاران خود به مقامات ذیربط سعی خواهد کرد، مرزی روشن میان شایعات فریب آمیز، واقعیات مخدوش و واقعیات قابل اتکاء ترسیم نماید.

10- «دریچه» معتقد است مسئولان ذیربط در دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادها موظفند در صورت اعتقاد به سلامت کار خویش در این مسیر به پرسشها پاسخ دهند و سنت «پاسخگویی مسئولان» را پاس دارند. طبعاً «دریچه» بدون اغماض و پرده پوشی کوتاهی ها و عدم همکاری های مسئولان مذکور را در ذیل هر خبر ذکر خواهد کرد.

11- «دریچه» در فضای شفاف کنونی آمادگی دارد اخبار ارسالی، پاسخ های مسئولان و توضیحات لازم و حتی مقالات در چارچوب «اصولگرایی و عدالت گرایی» را درج نماید، شماره فاکس برای 66715986 برای همین منظور اعلام می گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین