کد خبر: ۳۵۵۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

راهکارهای مناسب برای کاهش وزن

به کار گرفتن رژیم غذایی و راهکارهای مناسب برای کاهش وزن از دغدغه‌های مهم افراد دارای اضافه وزن است اما مهم‌تر از آن حفظ وزن کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : کارشناسان تغذیه معتقدند حفظ وزن کاهش یافته برای طولانی مدت امکان‌پذیر است و با انجام راهکارهای ساده می‌توان به این وضعیت دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، سایت هلث لاین به راهکارهایی برای کمک به کاهش وزن و حفظ آن اشاره کرده که به شرح زیر است:

- یادداشت کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌های مصرفی: به اعتقاد کارشناسان، یادداشت کردن تمامی مواد خوراکی و نوشیدنی های مصرفی توسط فرد، احتمال کاهش وزن را دو برابر افزایش می‌دهد و به حفظ وزن کاهش یافته کمک می‌کند.

- وزن کردن روزانه: بسیاری از افراد از وزن کردن روزانه خود واهمه دارند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که کنترل مرتب وزن با ترازو روش موثری برای مقابله با اضافه وزن است. نتایج مطالعه انجام شده در سال 2013 حاکیست افرادی که خود را به طور روزانه وزن می‌کنند نسبت به افراد دیگر سه برابر بیشتر احتمال دارد وزن خود را کاهش دهند.

- طبخ و مصرف غذا در خانه: طبخ غذا در خانه نه تنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است بلکه به کاهش وزن کمک می‌کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که از غذاهای آماده تغذیه می‌کنند یا به رستوران می‌روند به طور متوسط نسبت به افرادی که در خانه غذا می‌خورند 200 کالری بیشتر دریافت می‌کنند. همچنین با مصرف غذاهای رستورانی میزان قند، نمک و چربی‌های اشباع شده دریافتی هم بیشتر می‌شود.

- توجه به میزان خوراکی‌های مصرفی: بررسی انجام شده روی بیش از 60 هزار نفر از مردم آمریکا حاکی از آن است که طی 20 سال گذشته پرس‌های غذا بزرگتر شده که در نتیجه مقدار خوراکی و نوشیدنی مصرفی افزایش می‌یابد.

- خودداری از تماشای زیاد تلویزیون: هر چه مدت زمان بیشتری را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیون و کار با رایانه کنید برای کارهای دیگر همچون فعالیت‌های جسمی وقت کمتری خواهید داشت. علاوه بر این نوع برنامه‌هایی که افراد تماشا می‌کنند بر میزان خوراکی مصرفی تاثیر دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تماشای 10 دقیقه برنامه آشپزی میل به خوردن را در فرد بالا می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین