کد خبر: ۳۵۵۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

ایران خواستار رسیدگی سازمان ملل به بمباران بازار الحجه یمن توسط سعودی ها شد

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن حملات هواپیماهای سعودی به بازاری در استان الحجه یمن، خواستار رسیدگی سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی به کشتار غیر نظامیان در این حملات هوایی شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری حملات هواپیماهای عربستان سعودی به بازاری در استان الحجه یمن که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان و زنان و کودکان بیگناه یمنی شد را شدیدا محکوم و خواستار رسیدگی سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی به کشتار غیر نظامیان در این حملات هوایی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدری با ملت یمن و بازماندگان قربانیان این تجاوز افزود: تشدید حملات به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی، نقض آشکار اصول و قواعد حقوق بشردوستانه محسوب می شود.

جابری انصاری همچنین خواستار تلاش سازمان ملل و کشورهای موثر در بحران یمن برای توقف فوری حملات و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم جهت حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان یمن شد.

حدود یک سال است که عربستان سعودی به منظور بازگرداندن عبد ربه منصور هادی به قدرت، یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داده است.

در اثر این حملات هزاران نفر از غیر نظامیان یمنی عمدتا زن و کودک جان خود را از دست داده اند.
عربستان سعودی نه تاکنون توانسته است به اهداف تعریف شده خود در یمن دست یابد و نه اجازه می دهد گروههای یمنی از طریق گفت و گوهای سیاسی بحران این کشور را حل و فصل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین