کد خبر: ۳۵۵۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

درخواست وزارت بهداشت از بخش خصوصی برای نوروز

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه در تعطیلات نوروز، دو هزار و 170 پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری به کار گرفته می‌شوند، گفت: علاوه بر این، بیش از 18 هزار نیرو در سراسر کشور در این ایام خدمت‌رسانی کرده و 21 بالگرد هوایی اورژانس و 57 اتوبوس آمبولانس نیز در جاده‌های مواصلاتی کشور مستقر شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمد آقاجانی در مراسم بازدید از یکی از پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدامات نوروزی اورژانس کشور، گفت: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در وزارت بهداشت برای نوروز 95 برنامه گسترده‌ای تدارک دیده و اورژانس پیش بیمارستانی تمام ظرفیتش را در این ایام به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این ایام دو هزار و 170 پایگاه جاده‌ای و شهری به کار گرفته شده‌اند، گفت: همچنین 18500 نیرو در کل کشور همراه با 21 بالگرد هوایی اورژانس، 57 اتوبوس آمبولانس در جاده‌های مواصلاتی کشور مستقر شده‌اند. همچنین برای ارائه خدمات در مبادی ورودی شهرهای کشور 300 ایستگاه سلامت راه‌اندازی کردیم که برای خدمت‌رسانی و دادن مشاوره‌های پزشکی به مسافران آمادگی دارند.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره نحوه عملکرد اورژانس بیمارستانی نیز گفت: 570 بیمارستان وزارت بهداشت در کشور آمادگی کامل دارند تا در این ایام به مردم خدمت‌رسانی کنند. همچنین تمام بخش‌های ویژه و کلینیک‌های ویژه دانشگاهی نیز در تمام ایام نوروز فعالند و درمانگاه‌های شبانه روزی نیز به طور کامل فعالیت می‌کنند.

آقاجانی افزود: 50 درصد از ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری در این ایام فعالیت‌شان را ادامه می‌دهند و داروخانه‌های شبانه‌روزی نیز فعال هستند. همچنین تعدادی داروخانه نیز در شهرهای مسافرپذیر اضافه می شود تا مردم برای تهیه دارو دچار مشکل نشوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی پوشش راه‌های فرعی روستایی از سوی اورژانس، گفت: اصولا با داشتن 150 هزار کیلومتر راه فرعی روستایی امکان پوشش زمینی آنها از سوی اورژانس وجود ندارد. بنابراین بیشترین تکیه ما در این مناطق بر روی بالگردها و اورژانس هوایی است که تاکنون 21 اورژانس هوایی ایجاد شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ایده‌آل ما 44 پایگاه و بالگرد اورژانس هوایی تخصصی برای پوشش شبانه‌روزی در جاده‌های فرعی، پرتردد و حادثه‌خیز است، گفت: بر این اساس امیدواریم سال 95 برخی از انتظارات ما برآورده شود و بتوانیم به بالگردهای تخصصی با داشتن قابلیت دید در شب دست پیدا کنیم. البته خوشبختانه با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی توانستیم یک پوشش نسبی را با 21 بالگرد ایجاد کنیم.

آقاجانی درباره افزایش سرعت خدمت‌رسانی از سوی اورژانس، اظهار کرد: در جاده‌های ما خط مربوط به عبور اتومبیل‌های اضطراری عموما وجود ندارد و وقتی که ترافیک در جاده ایجاد می‌شود، دسترسی ماشین‌های امدادی نیز دچار مشکل می‌شود. البته همکاران ما با همکاری پلیس خود را بر سر صحنه حادثه می‌رسانند و بالگردهای اورژانس نیز کمک می‌کنند، اما از آنجایی که بالگردهایمان دید در شب ندارند، تنها می‌توانند از طلوع تا غروب آفتاب ارائه خدمت کنند.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه بیمارستان‌های وزارت بهداشت کاملا در ایام نوروز فعال هستند و متخصصین مقیم و متخصص طب اورژانس نیز در اورژانس‌ها مستقرند تا خدمات اورژانس مختل نشود، گفت: در این زمینه از بخش خصوصی و نظام پزشکی نیز تقاضا کردیم تا بخشی از ظرفیتش را در این ایام فعال نگه دارد. البته بیمارستان‌های بخش خصوصی مکلف به فعالیت هستند، اما تقاضا کردیم که 25 درصد از ظرفیت سایر موسسات بخش خصوصی را فعال نگه دارند. بر این اساس امیدواریم امسال بخش خصوصی در کنار وزارت بهداشت مشارکت بیشتری در ارائه خدمات داشته باشد.

به گزارش ایسنا، معاون درمان وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: مردم می‌توانند مشکلات خود را در زمینه نحوه خدمت‌رسانی اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با سامانه 1590 در میان بگذارند و این سامانه آمادگی پاسخگویی به مردم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین