کد خبر: ۳۵۵۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹
مرکز هماهنگی آتش بس اعلام کرد؛

سران 51 منطقه سوریه آتش بس را پذیرفته اند

مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه اعلام کرد؛ از آغاز برقراری آتش بس در سوریه تاکنون سران 51 منطقه سوریه آتش بس را پذیرفته و توافقنامه مربوطه را امضا کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : این مرکز روز چهارشنبه در بولتن خبری روزانه خود که یک نسخه از آن به دفتر ایرنا در مسکو مخابره شده، خاطرنشان کرد: مذاکرات با سران چهار گروه معارضان سوری ادامه یافته و مسایل مربوط به رعایت آتش بس در سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

مرکز هماهنگی آتش بس در سوریه یاداوری کرد: در نتیجه مذاکرات تا کنون با سران 42 گروه معارض سوری برای رعایت آتش بس توافق حاصل شده است.
کارشناسان مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در سوریه در نشست نمایندگان سازمان های اجتماعی در استان های درعا و دمشق سوریه شرکت کردند و در جریان این نشست ها هماهنگی اقدامات برای تقویت آتش بس و ارسال کمک های انسانی به مناطق مورد نیاز در سوریه بررسی شد.

بر اساس بولتن خبری این مرکز، در شبانه روز اخیر 10 مورد آتش بس در سوریه نقض شده است که چهار مورد در حلب، سه مورد در لاذقیه و ادلب، حمص و حما هر کدام یک مورد گزارش شده است.
در ادامه خاطرنشان شده است: گروه هوافضای روسیه و نیروی هوایی سوریه مراکز تحت کنترل گروه های مسلح مخالف دولت سوریه را که آتش بس را پذیرفته و اطلاعات در مورد مراکز خود را به مرکز روسی هماهنگی آتش بس مستقر در سوریه در پایگاه حمیمم یا مرکز آمریکا آتش بس در امان ارائه کرده اند، بمباران نکرده اند.

با توافق روسیه و آمریکا، آتش بس از اوایل ماه مارس جاری در سوریه برقرار شده است و ارتش این کشور و گروه های معارض سوری آن را رعایت می کنند.
بر اساس این توافق که از سوی شورای امنیت نیز تأیید شده است، مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره که در فهرست شورای امنیت سازمان ملل ثبت شده، ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین