کد خبر: ۳۵۶۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

دومین «پاراگراف» برای مرتضی احمدی

شماره دوم ماهنامه هنرهای نمایشی «پاراگراف» با نگاهی به زندگی و آثار زنده‌یاد مرتضی احمدی منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 شماره دوم ماهنامه پاراگراف به مدیرمسؤولی بهاره برهانی و سردبیری محمدرسول صادقی با گفتارهایی از فریدون صدیقی، بهروز غریب‌پور، رامین شهبازی،‌ حسین پاکدل، عادل فردوسی‌پور، مسعود پاکدل، محمد صالح علاء، جواد آتشباری، هنگامه مفید، رضا بابک، رضا درستکار، بهرنگ بقایی و میرعلیرضا میرعلی‌نقی در وصف زنده‌یاد مرتضی احمدی منتشر شد.

در پیش‌شماره این مجله که ویژه اسفندماه است به قلم مدیرمسؤول آمده است: «شماره دوم پاراگراف را گذاشتیم برای مرتضی‌خان احمدی تا با صدایش به استقبال بهار برویم. بهار یک نقطه دارد؛ نقطه آغاز بهار زندگی‌تان بی‌انتها باد.»

همچنین در بخش دیگری از این مجله به قلم سردبیر آمده است: «به کوچه بهار رسیدیم،‌ همیشه بعد از سفیدی، سبز است و دوباره زمین شکوفه است اما پنداری جای یکی خالی است؛ جای صدای طهرون. برای دومین شماره پاراگراف به سراغ همانی رفتیم که جایش خالی است. زنده‌یاد مرتضی احمدی که جنسش از بهار بود و نوروز بود و تهران که خاطره شد و خاطره ماند.»

فریدون صدیقی، روزنامه‌نگار پیشکسوت نیز در شماره دوم پاراگراف مطلبی را با عنوان «پیش‌پرده‌خوان بهار بود، آقای روباه درستکار» در وصف مرتضی احمدی نوشته است.

«باباشمل نماند و پیش ‌آمد»، «مرتضی احمدی به فرهنگ عامه»، «روشن‌تر از خاموشی چراغی نیست»، «سلطان سعدآباد صدایش می‌کنیم»،‌ «ستاره‌ای به رنگ قرمز»، «دانه دادن به کبوتران بام‌ها»، «امان امان ای روزگار»،‌ «صداهای رویاهای کودکی‌ام»،‌ «چشم و گوش و هوش تهران»، «می‌خوانیم به ناز نفست»، «مرتضی احمدی پرکردن خلأ شانس»، «بیدار و زنده هنوز» و «شهر تو نیست ... صدای تو هست» عناوینی است که در وصف زنده‌یاد مرتضی احمدی با نوشتارهایی روایت شده است.

همچنین صفحاتی از پاراگراف به انتشار تصاویری از دوران جوانی و میانسالی و مرتضی احمدی و همچنین تصاویر مراسم تشییع پیکر این هنرمند اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، تصویر زنده‌یاد مرتضی احمدی در صفحه روی جلد «پاراگراف» منتشر شده است. شماره دوم ماهنامه هنرهای نمایشی پاراگراف اسفند 94 در 72 صفحه منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین