کد خبر: ۳۵۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
ابراز امیدواری نسبت به رفع برخی محدودیت‌های سیاسی

از درخواست آقای‌بازیگر تا وعده معاون‌‌اول رئیس‌جمهور؛ سال‌ 95، سال آشتی‌ملی می‌شود؟

حوادث سال 88 آنچنان عمیق بوده که بعد از چندین سال، هنوز آثار آن در کشور به‌وضوح قابل مشاهده است. از همین‌روست که هرازچندگاهی برخی افراد و چهره‌ها با نامه‌های سرگشاده به مسئولان خواهان حل مشکلات ناشی از حوادث تلخ آن سال‌ها می‌شوند. حالا نیز در آستانه نوروز 95، برخی افراد با اظهارنظر، انتشار یادداشت و نامه‌‌های سرگشاده خواهان گفت‌وگوی مسئولان در این زمینه و رفع محدودیت‌ها و کدورت‌ها شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- بعد از انتخابات 7 اسفند و در آستانه نوروز 95، بسیاری بر این نکته تاکید کرده‌اند که جریان‌های سیاسی و مسئولان باید جامعه را از کینه‌ها و کدورت‌های گذشته دور و زمینه «آشتی ملی» را در کشور به‌وجود بیاورند. چه‌آنکه سید احمد خاتمی نیز در همین‌باره در خطبه‌های نمازجمعه تهران گفته بود: «باید بعد از انتخابات کدورت‌ها را کنار بگذاریم. ما در هفتم اسفند سی و ششمین انتخابات بعد از انقلاب را پشت سر گذاشتیم که یک جشن سیاسی است و خوب نیست کدورت‌ها، این جشن سیاسی را تلخ کند؛ بنابراین امیدواریم با کنار گذاشتن کدورت‌ها جامعه ما به یک جامعه بهشتی تبدیل شود. تلاش کنیم دل‌ها را به هم نزدیک کنیم.... کار بزرگ اخلاق‌مدارانه این است که عده‌ای پادرمیانی کنند و کدورت‌ها را تبدیل به صفا و آشتی کنند و به جای راه‌انداختن جشن پیروزی دل‌ها را به هم نزدیک کنیم.»

امید دارم برخی محدودیت‌های سیاسی، برادرانه برچیده شود

حالا نیز، حجت‌الاسلام‌و‌‌المسلمین سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با انتشار یادداشتی در روزنامه شرق نوشته است: «در آستانه نوروز سال یک‌هزاروسیصدونودوپنج، قرار داریم. سال ٩٤ با همه فرازوفرودهای آن، سال گشایش در عرصه‌های مختلف برای ملت بزرگ ایران بود. بسیار خوشحال و خرسندم که مردم نتایج همبستگی و درک درست از شرایط در سال ٩٢ را به فاصله کمی از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم مشاهده کردند. غالب فعالان سیاسی، نخبگان و اندیشمندان در کنار ملت ایران، پشتیبان دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده و یک همسویی کم‌نظیر را شکل دادند تا در مسیر فعالیت‌های دیپلماتیک و تعامل با جهان، نتایج بسیار مثبت و درخشانی به دست آید؛ نتایجی که در تاریخ کشورمان بی‌سابقه بوده است. اجرائی‌شدن «برجام» و برداشته‌شدن زنجیر تحریم‌های ظالمانه از پیکر ایران عزیزمان، همه از دستاوردهای همبستگی ملی بود که با حمایت‌های مقام معظم رهبری به ثمر نشست.»

دعایی «انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم» را «حضور هوشمندانه و آگاهانه مردم» و «گام دوم در مسیر حرکت به سمت توسعه و زندگی بهتر برای ایرانیان» دانست و افزود: «در [انتخابات] هفتم اسفندماه امسال... بزرگان کشور و چهره‌های شاخص ملی ما در آن نقش‌آفرینی کردند. در آستانه سال نو، امید دارم فضا بیش‌از‌پیش برای همدلی و هم‌زبانی و استفاده از ظرفیت‌های همه نیروهای دلسوز کشور و نظام مهیا شود و کدورت‌های گذشته، سوءتفاهم‌ها و برخی محدودیت‌های سیاسی، برادرانه و با نگاه به آینده برچیده شود. مردم ما حالا در نوروز ٩٥ به‌خوبی تفاوت‌ها را با مقایسه میان ادوار مختلف کشور، احساس می‌کنند و می‌بینند با وجود برخی بی‌انصافی‌ها، همه نیروهای علاقه‌مند به کشور و مردم با هر گرایشی در حال کمک برای عبور از شرایط موجود هستند. نوروز فرصتی است تا همه ما با صبر، تحمل و مدارا در حق خود و رقبایمان، از «آیین گفتگو» پیروی کرده و روشن‌بینی و واقع‌بینی را در پیش بگیریم.»

به گزارش آفتاب، همچنین عزت‌الله انتظامی، آقای بازیگر سینمای ایران در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان نوشته است که در "انتهای عمر نود‌و‌چند‌ساله‌اش از او می‌خواهد تا با مذاکره با مسئولان کشور، مساله حصر را حل کند. 

از سویی دیگر نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسشی درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات، اظهار کرد: «همه مسائل اینگونه با گفت‌وگو حل می‌شود. وی با تأکید بر اینکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و رئیس این شورا هر دو اعلام کرده‌اند که مصوبه‌ای در این رابطه در شورای عالی امنیت ملی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: «ممکن است قوه قضائیه استنباطش این باشد که این قوه به اندازه کافی اختیارات قانونی برای اعمال چنین محدودیت‌هایی را دارد؛ فکر می‌کنم با گفت‌وگویی با رئیس قوه قضائیه و مسئولین دستگاه قضا حتماً به سمت حل چنین مشکلاتی پیش برویم.»

جهانگیری با اشاره به مشارکت پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند، افزود: «مردم ایران تلاش کردند که همدلی را در هفتم اسفند تقویت کنند. ما نیز امیدواریم این تلاش مردم درسی برای همه نیروها و جریانات سیاسی کشور باشد و آنها بتوانند با همدلی در جهت حل مشکلات کشور و مردم حرکت کنند.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان نیز در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سال 95، اظهار کرد: «در سال 94 شاهد باران پربرکت الهی برای سرزمین خشک‌مان بودیم. در این سال شاهد سربلندی ملت در برجام و پایان تحریم‌ها بودیم. در همین سال مردم در هفتم اسفندماه حماسه بزرگی خلق کردند. وی با بیان این‌که «همواره بهار پیام‌های خاص خود را دارد»، خاطرنشان کرد: بهار پیام اعتدال و میانه‌روی را برای همه ما دارد؛ بهار پیام صلح و دوستی و برادری دارد و در بهار باید به همه ایرانیان صمیمیت و صفای خود را «نشان دهیم و صله ارحام را با دوستان، همشهریان و هموطنان خود پاس بداریم. نوروز باید روز آشتی، صفا و صمیمیت میان همه احزاب و گروه‌ها باشد. ان‌شاءا... سال 95 نیز از آغاز مانند سال قبل سال همدلی، همکاری و رفاقت برای ساختن ایرانی با توسعه و آبادنی بیشتر باشد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
3
18
امیدوارم که سال 95 سال وحدت و آشتی ملی به همراه رفع حصر باشه و مردم به اتحاد و همبستگی برسند.
ميبدى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
0
16
به اميد روزهاى بهتر و صميمى تر بين همه مردم شريف ايران
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین