کد خبر: ۳۵۶۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

بزرگترین آکواریوم طبیعی ایران چشم انتظار گردشگران نوروزی

جلوه های بهاری جذاب و دیدنی دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان از نادرترین پدیده های طبیعی کشور و مشهور به بزرگترین آکواریوم طبیعی ایران چشم انتظار گردشگران و مسافران نوروزی است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، این غار زیبا و روباز همه ساله به ویژه در فصل بهار میزبان شمار زیادی از مهمانان و گردشگرانی است که با پای پیاده خود را به این محل می رسانند تا از زیبایی های آن بهره مند شوند.

اگر چه غار طبیعی زینگان برای بیشتر مردم کشور ناشناخته مانده است اما زیبایی منحصربفرد و شکل گیری این غار در دل منطقه ای گرمسیری از قابلیت های فراوانی برای جذب طبیعت گردان داخلی و خارجی برخوردار است.

در فصل تابستان نیز با وجود گرمای بالای منطقه دشت صالح آباد که به حدود 50 درجه بالای صفر می رسد در میان غار زینگان انگار باران می بارد و بوی سبزه و گل در میان نی زارها روح و تن را به مهمانی خود می خواند.

این غار روباز واقع در منطقه نمونه گردشگری صالح آباد از توابع شهرستان مهران، بیش از یک کیلومتر طول دارد در داخل آن آب جاری است و دهلیزهای آب گیر، قندیل های متعدد و آبچک های طبیعی و بسیار زیبایی در درون خود دارد.

اختلاف هوای داخل غار با بیرون از آن بیش از 20 درجه سانتی گراد است به همین علت غار زینگان به غار بهشتی معروف شده است.

سرخس ها و جلبک ها، گل ها و گیاهان و رنگ سنگ ها و پیچ و خم غار همچون تابلوهای نقاشی اما طبیعی چشم ها را به سوی خود فرا می خواند.

این غار شگفت انگیز که می توان از آن به عنوان یکی از شاخص ترین آثار طبیعی استان ایلام نام برد در 10 کیلومتری بخش صالح آباد واقع است و از مهمترین اماکن گردشگر پذیر این استان به ویژه در ایام تعطیلات نوروز است.
منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین