کد خبر: ۳۵۶۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

نیویورک تایمز از حمایت پنهانی اوباما از کلینتون در انتخابات پرده برداشت

براساس گزارش نیویورک تایمز، رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت محرمانه از حامیان مالی سرشناس دموکرات‌ها خواسته است تا از هیلاری کلینتون حمایت کنند. بدین ترتیب کاملا مشخص است که چه کسی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا این "اظهارات غیر معمول" را هفته گذشته در جریان کمپین جمع‌آوری پول برای دموکرات‌ها در تگزاس مطرح کرده است. نیویورک تایمز گزارش داد: به گفته کسانی که در اتاق حاضر بودند، آقای اوباما بسیار با وسواس لغات مورد نظرش را انتخاب کرد و صریحا از آقای سندرز (برنی سندرز، از دیگر نامزدهای دموکرات‌ها) نخواست که از رقابت‌ها کنار بکشد.

سندرز پس از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه دور اول ریاست جمهوری اوباما در مقام دوم قرار دارد اما با توجه به نتایج رای‌گیری مقدماتی 15 مارس که کلینتون در ایالات فلوریدا، ایلینوی، کارولینای شمالی، اوهایو و میسوری اول شد، کلینتون قطعا نامزد انتخابات هشتم نوامبر خواهد بود.

در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده است: کسانی که در اتاق حضور داشتند در مصاحبه‌هایی گفته‌اند که از سخنان اوباما اینگونه برداشت کردند که تداوم حمایت از کارزار انتخاباتی سندرز به نفع جمهوری خواهان خواهد بود و به آنها در گرفتن کاخ سفید کمک می‌کند.

نیویورک تایمز حتی تاکید دارد که این سخنان اوباما مورد تایید یکی از مقام‌های کاخ سفید قرار گرفته است. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید هم به سخنان اوباما اذعان کرد و گفت: رئیس‌جمهور اوباما مساله‌ای را مطرح کرد که برای تمام ما آشناست و آن این است که دموکرات‌ها باید از این روند مقدماتی حساس موفق بیرون بیایند و لازم است که این حقیقت در نظر گرفته شود که برای موفقیت در انتخابات نوامبر ما از نامزدمان دفاع و پشتیبانی کنیم.

به گزارش ایسنا، با این حال جاش ارنست تاکید داشت که اوباما در سخنانش به نامزد و یا مورد خاصی در این رقابت اشاره نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین