کد خبر: ۳۵۶۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

صالحی فرارسیدن نوروز را تبریک گفت

رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهور در پیامی به مردم ایران و خانواده صنعت هسته‌ای کشور فرارسیدن نوروز را تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز : رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهور در پیامی به مردم ایران و خانواده صنعت هسته‌ای کشور فرارسیدن نوروز را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام علی اکبر به شرح زیر است:

بنا بر گواهی آموزگار پیر تاریخ، نیاکان نیک اندیش ما در پرتو آراستگی به زیور یکتاپرستی و خردگرایی و با تکیه بر روحیّۀ فضیلت گستری و دانش پروری - که ارجمند‌ترین میراث قوم ایرانی است - نقش‌هایی از خود به یادگار نهاده‌اند که برای همیشۀ ایّام بر صحیفۀ هستی ماندگار خواهد ماند.

بدون تردید، برگزاری جشن‌های نوروزی و گرامیداشتِ فرارسیدن اعتدال بهاری و تعیین آن به عنوان مبدأ گاه‌شماری ایرانی در دورۀ اسلامیِ حیات ایران زمین، یکی از نقش‌های نامیرایی است که به نمونه و نمادی جاودانی از روحیّه و اندیشۀ اعتدال گرایانۀ ملّت مسلمان ایران تبدیل شده است.

در این میان، آنچه که بر زیبایی و شکوه‌مندی این آیین خجسته ایرانی می‌افزاید، اذعان و اعتراف بسیاری از پژوهشگران علم نجوم و اختر‌شناسی به نبوغ ایرانیان در تدوینِ دقیق‌ترینِ تقویمِ برساختۀ نوع بشر است. پس عجب نیست که جوانان برومند این مرز و بوم به پشتوانۀ این گنجینه گرانبهای فرهنگی، عزم خود را جزم نموده‌اند تا در این برهه حسّاس تاریخی، هنگامه‌ای دیگر برپا کنند و با استفاده از فضای ایجاد شده در عرصه ملّی و بین المللی به تقویت و تثبیت جایگاه ایران در زمینه‌های گوناگون به ویژه در حوزۀ علوم و فنون جدید همّت گمارند.

اینجانب ضمن بزرگداشت مقام و منزلتِ بزرگ بانوی عالم، حضرت صدیقۀ طاهره (سلام اللّه علیها) و با استمداد از انفاس قُدسی آن طائرِ عرش آشیان، فرارسیدن نوروز و آغاز سال ۱۳۹۵ خورشیدی را به یکایک هموطنان عزیز به ویژه اعضای خانواده بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته‌ای کشور تبریک عرض کرده و از درگاه یگانه هستی بخش مسئلت می‌نمایم که به حُرمت سرور بانوان دو عالم، در سال جدید بر عزّت و عظمت ایران اسلامی بیفزاید و باران رحمت بیکران خویش را بر سر ملّت بزرگ ایران نازل فرماید.

 «از هر کرانه تیرِ دعا کرده‌ام روان باشد کزان میانه یکی کارگر شود»

علی اکبر صالحی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین