کد خبر: ۳۵۶۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

ملی‌پوشان وزنه‌برداری، قربانی اختلاف فدراسیون و سرمربی

فدراسیون وزنه‌برداری در شرایطی که رقبایش وارد مرحله جدیدی از تمرینات شده‌اند و اطلاع دارد که چه رقابت سختی را در المپیک پیش رو دارد اکنون به فکر تغییر کادرفنی افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 فدراسیون وزنه برداری در واپسین روزهای سال تصمیمی گرفت که بسیار تامل برانگیز است و البته جای سوال دارد که چرا این تصمیم اکنون و در این برهه از زمان گرفته شده است.


به گزارش ایسنا،عملکرد سرمربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان و حتی قهرمانی آسیا بر کسی پوشیده نیست و زمانی که نسبت به نتایج انتقادات زیادی وارد بود و همه احتمال می دادند سرمربی تیم ملی تغییر کند، این اتفاق رخ نداد و کادر فنی به کار خود ادامه داد.

اکنون پس از گذشت چند ماه از مسابقات جهانی، فدراسیون وزنه برداری تازه به این نتیجه رسیده که باید تغییراتی را در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان ایجاد کند. آن هم در شرایطی که اردوی تیم ملی آغاز شده و البته تیم باید برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده شود.

بحث اصلی این است که اگر فدراسیون وزنه برداری قصد داشت کادر فنی را تغییر دهد چرا پس از جهانی آمریکا این کار را انجام نداد و اکنون که باید وزنه برداری در فضای آرام برای المپیک آماده شود، موجی از حواشی را ایجاد کرد .

اگر واقعا از عملکرد فنی سرمربی تیم ملی رضایت نداشت، خیلی زودتر و قبل از اینکه اردو آغاز شود باید تغییرات را اعمال می کرد نه اینکه از سرمربی برنامه بگیرد، وزنه برداران با شیوه تمرینی و تفکرات یک مربی کار را شروع کنند و اکنون که تمرینات باید وارد فاز جدیدی شود ،همه چیز تغییر کرده و در این بین از وزنه برداران هم انتظار دارند خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند.

در این میان چقدر وزنه برداران در نظر گرفته شدند و اگر آنها نتوانند خود را با شرایط و تفکرات جدید تطبیق دهند چه بر سر وزنه برداری خواهد آمد؟

از طرفی سرمربی تیم ملی مدعی شده تغییر او نه به دلایل فنی بلکه به دلیل رای ندادن به کاندیدای مورد نظر رییس فدراسیون در مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری مازندران بوده است و در آن سوی میدان فدراسیون دلایل فنی را عنوان می کند اما در هر حال دلیل این تغییر هر چیزی بوده مهم در نظر گرفتن صلاح وزنه برداری است، افرادی که واقعا این تصمیم را اکنون گرفته‌اند به مدت زمان باقی مانده تا المپیک، به چند ماه فرصتی که وجود داشت و به سادگی از دست رفته و از همه مهمتر به اینکه چقدر از رقبا عقب هستیم و با این تصمیم وزنه برداران باز هم عقبگرد خواهند داشت یا نه، فکر کرده اند؟

از طرفی اگر رسانه ها نسبت به موضوعی انتقاد می کنند متهم به ایجاد حاشیه سازی و برهم زدن آرامش وزنه برداری می شود اما آیا تصمیمات این چنینی که معلوم نیست با استناد به دلایل فنی یا شخصی گرفته شده جزو مواردی که باعث بر هم زدن آرامش وزنه برداری می شود به حساب نمی‌آید؟

وزنه برداری سال آینده رویدادهای مهمی را پیش رو دارد و امیدواریم حساسیت کار واقعا در نظر گرفته شود و تصمیمات این چنینی در زمان و به وقت خودش گرفته شود نه اینکه به طور ناگهانی به فکر تغییرات بیفتند و در نهایت هم دلایل آن را به طور شفاف بیان نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین