کد خبر: ۳۵۶۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

سازمان هواشناسی: نخستین روز سال 95 سامانه بارشی فعال وارد کشور می شود

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: روز یکشنبه اول فروردین 1395 سامانه بارشی فعالی از شمال غرب وارد کشور می شود و از بعدازظهر این روز شاهد بارش باران و برف در این منطقه خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس این گزارش، سامانه بارشی یاد شده همچنین مناطق غرب، جنوب غرب، نیمه غربی البرز و زاگرس مرکزی و غرب سواحل شمالی کشور را تا پایان این روز در بر خواهد گرفت که موجب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق مرتفع همراه با بارش برف خواهد بود.

براساس نقشه های هواشناسی، این سامانه تا اواسط هفته در کشور فعال است و فعالیت آن از روز دوشنبه به مناطق شمال شرق، زاگرس جنوبی و جنوب کشور نیز می رسد.

برپایه اطلاعات موجود، وضع هوای مناطق یاد شده به این شرح پیش بینی می شود: روز یکشنبه نخستین روز فروردین بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان و بارش باران در ارتفاعات و بارش برف در کرمانشاه؛ همچنین در لرستان و چهارمحال و بختیاری در اواخر وقت بارش باران و برف؛ در گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق؛ در ایلام و شمال خوزستان نیز گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید.

همچنین برای روز دوشنبه دوم فروردین بارش برف و باران و وزش باد در اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، چهارمحال و بختیاری و همچنین بارش باران در ارتفاعات و بارش برف در لرستان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، همدان و مرکزی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، جنوب اصفهان و یزد.
علاوه براین از بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه شرایط برای پدیده گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان های واقع در جنوب غرب و برخی نقاط غرب پیش بینی می شود.
روزهای شنبه و یکشنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی کشور افزایش دما بین هشت تا 10 درجه همراه با وزش باد شدید و دوشنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما بین 10 تا 12 درجه پیش بینی می شود.

دریای خزر نیز از یکشنبه شب و روز دوشنبه مواج خواهد بود و توصیه شده برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی کشور پیش از این اعلام کرده بود، میانگین بارش کشور از آذرماه 94 تا پایان امسال در حد نرمال تا کمتر از نرمال به ویژه در استان های واقع در غرب و جنوب غرب مورد انتظار است.

میانگین بارش کشور در دوره سه ماهه آذر تا بهمن نزدیک به میانگین بلندمدت ارزیابی شد که به نظر می رسد در مناطق جنوب غربی به خصوص از اواسط زمستان گرایش به کمتر از میانگین بلند مدت داشته باشد.

آذر ماه امسال میانگین بارش کشور در حد میانگین بلند مدت در نوسان بود که در نوار جنوبی دریای خزر تا حدودی گرایش به کمتر از میانگین داشت و تاثیری بر منابع آب و کشاورزی منطقه نداشت، همچنین در نواحی غرب و جنوب غرب کشور گرایش به بیشتر از میانگین داشت.

علاوه براین در پیش بینی این سازمان آمده است از اواخر آذرماه به تدریج از قدرت النینوی سال 2016 - 2015 کاسته شده تا این که در اواسط بهار به حالت خنثی تبدیل می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین