کد خبر: ۳۵۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

رایزنی شرکت‌های بیمه جهان با واشنگتن برای معافیت از تحریم‌های ایران

شرکت‌های بین‌المللی بزرگ بیمه در حال رایزنی با دولت آمریکا برای معافیت از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
مقامات صنعتی می‌گویند که شرکت‌های بزرگ بیمه نفتی دنیا در حال رایزنی با دولت آمریکا برای معافیت از تحریم‌های واشنگتن و تامین پوشش بیمه برای محموله‌های نفت خام و محصولات نفتی ایران هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هلنیک شیپینگ نیوز فعال در حوزه انرژی و نفت، صنعت چندمیلیارد دلاری بیمه که نفت‌کش‌ها و محموله‌های ایران را تحت پوشش قرار می‌دهد، موفقیتی در این زمینه نخواهد داشت؛ چرا که اکثر شرکت‌هایی که امور بیمه‌های اتکایی را انجام می‌دهند در آمریکا مستقر هستند.

یکی از مدیران اجرایی ارشد گروه بین‌المللی پی اند آی (P&I) اظهار کرد: گفت‌وگوهایی غیرعلنی با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا در جریان است و ما پیشنهادهایی برای عبور از این مشکل ارائه کرده‌ایم.

بر اساس این گزارش، گروه بین‌المللی پی اندآی، مجموعه‌ای متشکل از 13 موسسه بزرگ است که پوشش بیمه‌ای حدود 90 درصد ناوگان‌های تجاری جهان را بر عهده دارد.

به گفته مدیر اجرایی این گروه، یا کل ساختار بیمه‌های اتکایی باید از تحریم‌ها علیه ایران معاف شوند یا این‌که لازم است برای برخی شرکت‌های معین، مجوزهای لازم جهت بیمه محموله‌های نفت خام و محصولات نفتی صادر شود تا کشتی‌های حامل آن‌ها از پوشش مناسب بیمه اتکایی برخوردار شوند.

در پی اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در 16 ژانویه سال 2016، تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو شده است که اجازه تجارت جهانی با ایران را می‌دهد اما تحریم‌های اولیه آمریکا علیه این کشور همچنان به قوت خود باقی است. بنابراین، شرکت‌های آمریکایی هنوز از انجام تجارت با ایران ممنوع هستند.

به گفته این منابع آگاه، برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کشتیرانی با ایران در دوران تحریم‌ها هنوز تغییری نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین