کد خبر: ۳۵۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۳

مشابه آرامش در ميان مردگان در تاريخ سينماي ايران وجود ندارد

آفتاب‌‌نیوز : «مهرداد فريد» كارگردان اين فيلم گفت: هنوز مشخص نشده كه فيلم در جشنواره حضور دارد يا نه چون فيلم‌ها به صورت كامل انتخاب و بررسي نشده‌اند. 

وي كه پيش‌تر به عنوان منتقد در عرصه سينما حضور داشت درباره اولين فيلم بلند سينمايي خود گفت:هر كس كه فيلم را ديده از جمله مسئولين فارابي و منتقدين سينمايي معتقد بودند كه فيلم قابل توجهي است و بي‌اعتنا نمي‌شود از كنارش گذشت. فيلم از نظر بازي قابليت بررسي و تحليل زيادي دارد و گلاب آدينه بسيار در فيلم درخشان ظاهر شده است.
 
وي اضافه كرد:فيلم از نظر فني نيز ويژگي‌هاي خاص دارد، فيلمبرداري آن توسط غلامرضا آزادي شكل جديدي گرفته است، صداگذاري آن نيز داخل كشور به صورت دالبي درآمده است. 

فريد«آرامش در ميان مردگان» را داراي قصه‌اي خاص خواند و گفت: فيلم جنبه رئال دارد و در انتها به سوررئال مي‌رسد و در فينال قصه، سفر شخصيت از حالات آفاقي به انفسي مي‌رسد كه نقطه تحول انتهايي‌اش مرگ است.اين فيلم داستان زني به نام طيبه را عنوان مي‌كند كه سال‌ها ست در گورستان شهر تهران زندگي مي‌كند. 

او فرزندي ندارد و شوهرش نيز مرده است. طيبه در ازاي كار در گورستان دستمزدي مي‌گيرد و در همان جا باقي عمرش را سپري مي‌كند. از عواملي كه در ساخت اين فيلم حضور داشتند مي‌توان به نگارش، تدوين و كارگرداني: مهرداد فريد ،مدير فيلمبرداري: غلامرضا آزادي،صداگذاري و تركيب صدا: امير حسين قاسمي ،صدا بردار: بابك اخوان ،بازيگران:گلاب آدينه،نيلوفر خوش خلق،محسن حسيني،نورا هاشمي،مهسا مهجور،جواد فرحاني تهيه كننده: غلامرضا آزادي،مجري طرح و سرمايه‌گذار: مهرداد فريد،
محصول: فانوس خيال و مؤسسه پندار فيلم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین