کد خبر: ۳۵۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۴۳

برنامه ی تهاجم نظامی آمریکا به ایران

آفتاب‌‌نیوز : هشدارهای نظامی و اطلاعاتی امریکا از آن خبر می دهند که طرح تهاجم به ایران در مرحله ی نهایی خود است. برپایه ی اطلاعاتی که از داخل و خارج امریکا به دست آمده است این کشور برای عملی کردن طرح تهاجم به ایران گام های پایانی را برمی دارد.

به این ترتیب اهداف نخستین و بعدی در این تهاجم مشخص شده اند. در میان اهداف اولیه نیروگاه هسته ای بوشهر قرار دارد که به کمک کارشناسان روسیه و چند کشور دیگر آماده ی بهره برداری در سال جاری است. غیر از این نیروگاه، تاسیسات بسیار دیگری نیز در اهداف نخستین برای وارد کردن ضربه ی نظامی وجود دارند. اهداف بعدی شبکه های تلویزیونی، فرودگاه های غیرنظامی، تاسیسات نفتی و ... هستند. اهداف ثانویه اشتهای نئوکانها را برجسته تر نشان می دهند... 

در روزهای اخیر آمادگی نیروهای آمریکایی سرعت بیشتری به خود گرفته است. به عنوان نمونه 50 تا 60 هزار نفر که برای شرکت در تهاجم نظامی آماده می شوند، در شهر آلاباما مشغول گذراندن دوره ی بسیار فشرده ی تعلیمات لازم هستند. در قرارگاه این شهر تعلیمات نظامی مربوط به بالگرد نیز داده می شود.

در فلوریدا نیز آمادگی هایی در حال انجام است. قرارگاه فلوریدا ویژه ی نیروی هوایی امریکا است... در این قرارگاه نیز آمادگی برای عملیات نظامی ویژه ای مشاهده می شود...

در کنار این همه در پایگاه های نظامی کالیفرنیا هم که از دیدگاه جغرافیایی بسیار مانند ایران است، تحرکات قابل توجهی وجود دارد...

به گزارش خبرگزاری های اروپا، امریکا مدتی پیش به کشورهای عضو پیمان ناتو هشدار آماده باش برای تهاجم احتمالی به ایران داده است...

در 17 نوامبر سال گذشته در مراسم گشایش پروژه ی «جریان آبی» در سامسون ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مذاکرات سری که هفت ساعت به طول انجامید و سیلویو برلوسکونی رئیس جمهور ایتالیا نیز در آن شرکت داشت، حضور به هم رساند... بنا به داده های منابع آگاه، پوتین در این دیدار از اردوغان خواست در تهاجم احتمالی امریکا به ایران، با امریکا همکاری نکند و اردوغان نیز قول عدم همکاری را داده است. 

پس از این رویداد مقامات بلندپایه ی امریکا به سرعت دیدارهایی را از ترکیه به عمل آوردند. دیدار رایس وزیر امور خارجه ی امریکا و مولر رئیس سازمان سیا نیز از همین رشته دیدارها بود... رایس در تلاش بود اردوغان را برای این همکاری اقناع کند. در روزهای اخیر از فرمانده نیروهای زمینی ترکیه نیز چنین استقبالی به عمل آمد... سازمان سیا تلاش کرد با ارائه ی مدارکی! کمک ایران را به گروه مبارزان PKK که مخالف دولت ترکیه است، اثبات کند.

گروه های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل همراه با بنگاه های اندیشه با ایجاد سناریوهایی در تل آویو در تلاش اند هیات حاکمه ی امریکا را برای تهاجم به ایران مجاب کنند. کشورهای آسیایی نیز در حال انجام تحرکات مشابه ی هستند. برخی کشورها مانند برمه در حال تخلیه ی مناطق ساحلی و کوهستانی خود هستند که در صورت بروز یک تهاجم هسته ای به ایران ممکن است آسیب ببینند. برمه و برخی دیگر از کشورهای همسایه ی هند در حال تدارک رشته اعتراضاتی در هنگام دیدار بوش از هندوستان هستند.

وزیر امور خارجه و وزیر دفاع لهستان آمادگی این کشور را برای کمک به امریکا در صورت تهاجم به ایران اعلام داشته اند. در همکاری لهستان با امریکا تا این درجه، روابط تجاری نئوکان ها با وزیر دفاع این کشور و نزدیکی وزیر امور خارجه ی آن با نئوکان ها می تواند مؤثر باشد.

در نشریه ی آلمانی در اشپیگل (Der Spigel) نیز ادعاهای مشابه ی به چشم می خورد.

منابع اروپایی بحران گاز در روزهای اخیر میان روسیه و اوکراین را هشداری از سوی روسیه به اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی تلقی می کنند تا از کمک به امریکا در تهاجم به ایران صرف نظر کنند. از این رو دولت بوش پوتین را به استفاده از ابزار تحریم گاز به عنوان یک سلاح سیاسی متهم می کند.

سابقه ی طرح تهاجم امریکا به ایران در دولت بوش به پیش از انتخابات سال 2004 در این کشور می رسد. در نهم سپتامبر این سال وزیر امور خارجه ی دانمارک در یک اتاق جنگ با رامسفلد دیدار کرد. بریتانیا، استرالیا، ایتالیا، هلند و ژاپن نیز به این دیدار دعوت شده بودند. اما از آنجا که موافق حمله به ایران نبودند، در این دیدار شرکت نکردند.

سرویسهای اطلاعاتی نیز در تلاش اند حالت نظامی را پیشاپیش تخمین بزنند. این سرویسها به دلیل شیعه بودن ایران، تاثیرپذیری جمعیت شیعی دیگر کشورهای منطقه را از این تهاجم یادآور می شوند. در ادامه حتی سرنگونی پرویز مشرف در پاکستان و حمله ی هسته ای ایران به کشورهایی مانند اسرائیل نیز در شمار احتمالات برآورد شده اند. همچنین احتمال روی کار آمدن یک حکومت شیعی در پاکستان و استفاده ی آن از سلاح هسته ای علیه هندوستان نیز ذکر شده است.

امریکا که تلاش دارد ترکیه را به بهانه ی کمک ایران به PKK اقناع کند، برای همراه کردن کشورهای دیگر منطقه نیز از بهانه ی کمک ایران به گروه تروریستی القاعده استفاده می کند.

گروه های اطلاعاتی فاجعه ی هسته ای را در صورت استفاده از سلاح هسته ای در این تهاجم وخیم تر از حادثه ی چرنوبیل ارزیابی می کنند.

گفته می شود ایران در ضد حمله ی خود با استفاده از موشک های شهاب، پایگاه های امریکا را در همه ی کشورهایی که به این تهاجم کمک کرده باشند، هدف قرار خواهد داد. عربستان سعودی، قطر، عراق، کویت و اسرائیل در میان این کشورها هستند.

در این میان سخن از تبدیل این تهاجم به جنگی میان اروپا و امریکا می رود و این که اروپا با قرار گرفتن در کنار نیروهای نظامی چین در برابر امریکا خواهد ایستاد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین