کد خبر: ۳۵۷۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

العبادی ترکیب جدید کابینه را به پارلمان ارائه کرد + اسامی وزرای جدید

نخست‌وزیر عراق با هدف مقابله با فساد مالی فراگیر در دولت، ترکیب کابینه جدید خود را به پارلمان ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق روز پنجشنبه گفت به‌عنوان بخشی از تلاش به‌منظور تشکیل یک دولت فن‌سالار با هدف مقابله با فساد مالی فراگیر در دولت، ترکیب کابینه جدید خود را به پارلمان ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی العبادی منتشر شده آمده است نخست وزیر عراق فهرستی از اسامی افراد را برای به‌عهده گرفتن سمت وزارت به پارلمان ارائه کرده است که کمیته‌ای ویژه از کارشناسان آنها را بر پایه تخصص، شایستگی، صداقت و مدیریت انتخاب کرده‌اند. هنوز مشخص نیست در این ترمیم کابینه عراق چه‌تعداد از وزیران تغییر خواهند کرد، همچنین مشخص نیست آیا نامزدهای جدید برای به‌عهده گرفتن سمتهای وزارت وابسته به احزاب سیاسی قدرتمند عراق هستند یا خیر.

پیش‌بینی می‌شود پارلمان عراق که باید در مورد هرگونه تغییرات در دولت رأی‌گیری کند، عصر روز پنجشنبه تشکیل جلسه دهد. به نظر می‌رسد در پارلمان اختلاف‌هایی بر سر ترمیم کابینه عراق وجود دارد. برخی از قانونگذاران عراقی خواستار تغییر همه وزیران هستند و برخی دیگر نیز بر تغییرات جزئی در کابینه تأکید دارند. العبادی پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد وزیران خود را برکنار کند و فن‌سالاران را به‌جای آنها قرار دهد تا از این طریق با سیستم ارباب‌منشی که منجر به فساد مالی در کابینه شده است مقابله کند.

مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی که طرفداران وی روز یکشنبه تحصنی را نزدیک ساختمان پارلمان عراق آغاز کرده‌اند العبادی را تحت فشار قرار داده است تا افرادی را برای سمتهای وزارت انتخاب کند که وابسته به احزاب سیاسی نباشند. مقتدی صدر جمعه گذشته نیز به رهبران احزاب سیاسی عراق هشدار داد اگر بر سر راه اصلاحات برنامه ریزی شده حیدر العبادی برای مقابله با فساد مالی در دولت مانع تراشی کنند با اعتراض‌های خیابانی روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس برخی خبرهای منتشر شده اسامی وزرای پیشنهادی برای کابینه جدید العبادی به‌شرح زیر است:

شریف علی: وزارت امور خارجه
محمد نصرالله: وزارت دادگستری
علاء دشیر: وزارت نیرو
وفاء المهداوی: وزارت کار و مهاجرت
حسن الجنابی: وزارت کشاورزی و منابع آب
علی الجبوری: وزارت آموزش و پرورش
نزار سالم: وزارت نفت
یوسف الاسدی: وزارت حمل و نقل
هوشیار امین: وزارت مسکن
علی علاوی: وزارت امور مالی
عبدالرزاق العیسی: وزارت علوم و آموزش عالی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین