کد خبر: ۳۵۷۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

تکذیب خبر آتش سوزی سرو 4500ساله ابرکوه

فرماندار ابرکوه یزد خبر انتشار یافته در فضای مجازی استان مبنی بر آتش گرفتن سرو 4500 ساله این شهرستان شایعه دانست و آن را بشدت تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدنبی رسولی پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع یاد شده توسط مسئولان بررسی و مشخص شد کذب محض است.

وی افزود: با عاملان این شایعه که مردم این شهرستان و بلکه کل کشور را نگران کردند با طرح شکایت برخورد خواهد شد. 

نماینده عالی دولت در ابرکوه تصریح کرد: این درخت شهرت جهانی داشته و دارد و لازم است معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دستورات لازم را برای حفاظت و امنیت بیشتر این درخت با نصب دوربین و تجهیزات صادر کند. 

امروز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان یزد خبری مبنی بر آتش گرفتن این سرو توسط مسافران منتشر شد.

درخت سرو ابرکوه با تخمین قدمت چهار هزار و 500 سال در ایام سال و بویژه تعطیلات نوروزی و تابستانی مورد استقبال میهمانان و گردشگران قرار می گیرد.

این درخت همچنان با گذشت 45 قرن از عمر خود، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد، مقاوم و استوار ایستاده و جهانیان را شگفت زده کرده است.

الکساندر روف دانشمند روسی عمر این درخت را به چهار تا چهار هزار و 500 سال تخمین زده است.
برخی مورخین معتقدند نهال این درخت را ‘یافث’ پسر نوح کاشته است، درخت سرو ابرکوه از نوع سروهای مدیترانه ای است و ارتفاع آن 25 متر است.

این درخت در شانزدهم تیر سال 86 به عنوان سومین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و همچنین به عنوان یک اثر طبیعی در سال1382 به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور رسیده است.
ابرکوه در 140 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین