کد خبر: ۳۵۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۷

اعتراض بهمن فرمان آرا به عرضه غيرقانوني فيلم يك بوس كوچولو

آفتاب‌‌نیوز : وي كه در نشست نقد و بررسي « يك بوس كوچولو» در فرهنگسراي نياوران صحبت مي كرد، در ادامه تصريح كرد: DVD فيلم با زير نويس انگليسي در حال فروش است و اين در حالي است كه هنوز دو هفته از نمايش فيلم بيشترسپري نشده است ، كه عده‌اي سودجو اين بار كپي كه براي خارج فرستاده مي‌شده است را كپي كردند و عرضه مي‌كنند و تهيه كننده به دنبال اين ماجرا است.

وي در ادامه با اظهار تاسف گفت: وقتي مي‌توانند با سرعت كار يك عده‌اي را نفي بكنند، اين خيلي غم‌انگيز است. اميدوارم كسي خريداري نكند و هرجا كه عرضه مي‌شود اطلاع دهند.

فرمان آرا كه به همراه فاطمه معتمد‌آريا، رضا كيانيان، هدايت هاشمي، مهدي صفوي و عباس گنجوي در اين جلسه حضور پيدا كرده بود به سوالات تماشاگران پاسخ گفت.

وي درباره‌ي ساخت سه گانه‌ي مرگ گفت: من قبل از ساخت « بوي كافور عطر ياس» 10 فيلم نامه دادم كه به هر دليلي اجازه ساخت نگرفت و آخرين فيلم نامه‌اي كه ارائه كردم “از عباس كيارستمي متنفرم” بود(البته سوتفاهم نشود من با آقاي كيارستمي رفيق هستيم ) آن فيلم‌نامه‌ها مجوز نگرفت تا بالاخره با ارائه فيلم نامه «بوي كافور عطر ياس» كه درباره‌ي تشييع جنازه خودم بود، موافقت كردند،‌بنابراين قصد من ساخت فيلم يا سه گانه درباره‌ي مرگ نبود.

عباس گنجوي تدوين گر “يك بوس كوچولو” كه در كارهاي متعددي با فرمان آرا همراه بوده است، اظهار اميدواري كرد: اين همكاري ادامه پيدا كند.

فاطمه معتمد آريا نيز گفت: هميشه دوست داشتم با آقاي فرمان آرا كار كنم وقتي پيشنهاد دادند بدون خواندن فيلم نامه پذيرفتم.

فرمان‌آرا در پاسخ به اينكه مرز تخيل و واقعيت را در فيلم چگونه درنظر گرفته است، گفت: صدا در اين فيلم نقش اساسي دارد و ما از صداهايي استفاده مي‌كنيم كه مقداري از آن تخيلي است بنابراين صداعنصر مهمي براي رسيدن به مرز تخيل و واقعيت است.

رضا كيانيان نيز در پاسخ به چگونگي تغييرات درفيزيك اش براي بازي در نقش سعدي گفت: وقتي يك نقش را بازي مي‌كنم كه با خودم فاصله زيادي دارد. در درجه اول روحيات آن شخصيت براي من مهم است چون فيزيكش خود به خود اتفاق مي‌افتد،بنابراين ابتدا به روحياتش نزديك مي‌شوم.

فرمان آرا در پاسخ به اينكه در مورد شخصيت سعدي يك طرفه قضاوت شده است گفت: به دفاع از سعدي اين سوال مطرح مي‌شود، در حاليكه در فيلم اينگونه ترسيم مي‌شود كه در آخر تماشاگر دلش به حال او مي‌سوزد يعني شخصيت سعدي از ابتدا سخت مطرح مي‌شود تا يكجايي بتواند شكسته شود.

در پايان اين نشست، شباهت شخصيت سعدي با ابراهيم گلستان دوباره مطرح شد كه فرمان ارا دوباره پاسخ گفت و رضا كيانيان نيز گفت: من تا به حال آقاي گلستان را نديديم و من نقش آقاي گلستان را بازي نكردم و معتقدم اگر بازيگر بخواهد نقش كسي را بازي كند، محدود مي‌شود به آن شخصيت در حاليكه من نقش سعدي را گسترده‌تر بازي كردم و محدود نشدم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین