کد خبر: ۳۵۸۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

نخستین‌های جنایی پایتخت در سال جدید

نخستین جنایات سال جدید در پایتخت یک قتل خانوادگی بود که در آن مردی همسرش را از پای درآورد.
آفتاب‌‌نیوز :
رورنامه ایران نوشت: آخرین روزهای سال 94 با 3 جنایت خونین در پایتخت پایان گرفت. نخستین جنایت ساعت یک بامداد پنجشنبه 27 اسفند ماه به مأموران کلانتری 158 انقلاب مخابره شد که ابتدا ناپدید شدن مادر خانواده‌ای همه را نگران کرد. دختر خانواده به مأموران گفت: روز دوشنبه مادرم در خانه ما میهمان بود و از وی شنیدیم که برادرمان یک شرکت خدماتی راه‌اندازی کرده است و پیش از سفرش مدیریت شرکت برعهده مادرمان است، مادرم عصر دوشنبه از خانه‌مان خارج شد و بعد از آن هرچه با وی تماس گرفتیم جوابی نداد. وی در ادامه گفت: آدرس شرکت خدماتی برادرم را نداشتم تا اینکه توانستیم یکی از کارگرهای شرکت را پیدا کنیم اما زمانی که قصد ورود به دفتر را داشتیم متوجه بسته بودن در شدیم که با مراجعه به پلیس برای باز شدن در و پیدا شدن مادرمان کمک خواستیم. خیلی زود مأموران به شرکت خدماتی در کوچه رستم خیابان کارگر شمالی رفته و پس ازتخریب در با جسد خون‌آلود زن 49 ساله روبه‌رو شدند. بدین ترتیب تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس سعید احمدبیگی از شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات ویژه در قتلگاه مادر تنها حاضر شدند. تجسس‌های پلیسی نشان از آن دارد که قربانی جنایت ابتدا از سوی قاتل خفه شده و سپس هدف ضربات چاقو قرار گرفته است و عامل جنایت انگیزه سرقت داشته است.

4 ساعت از افشای این قتل خاموش نگذشته بود که ساعت 5 صبح 27 اسفند ماه مأموران کلانتری چیتگر در حال گشت زنی در جاده قدیم کرج به سمت تهران در زیر پل ایران خودرو با خودروی مرموزی که در مسیر جاده توقف کرده بود روبه‌رو شدند. مأموران در بررسی ابتدایی با جسد جوانی که به صورت نشسته روی صندلی شاگرد بود روبه‌رو شدند و خیلی زود تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به همراه بازپرس احمدبیگی برای تحقیقات میدانی در محل حاضر شدند. تیم پلیسی در گام نخست تحقیقات پی برد که قربانی در تعقیب و گریز پلیسی هدف گلوله مأموران پلیس شهریار قرار گرفته است.

همین سرنخ کافی بود تا تحقیقات تکمیلی آغاز شود و مأموران پی بردند که مقتول همراه یک مرد و دختر جوانی ساعت 2 بامداد خودرویی را درمنطقه شهریار دزدیده که دقایقی بعد خود را در برابر مأموران پلیس دیده و زمانی که تیم پلیسی دستور ایست را برای آنها صادر کرده وی و همدستانش تصمیم به فرار گرفته‌اند.

مأموران در این مرحله اقدام به تیراندازی به سمت خودروی دزدان کرده که یکی از گلوله‌ها ابتدا به دختر جوان که در صندلی عقب نشسته بوده اصابت کرده و گلوله‌ای دیگر نیز با عبور از صندلی خودرو به پسر جوان که در صندلی جلو نشسته بود اصابت کرده و خودروی مأموران نیز در جریان تعقیب و گریز واژگون شده است.

کارآگاهان در گام بعدی پی بردند که دختر جوان در جلوی کارخانه زامیاد از خودرو پیاده شده و نگهبان کارخانه همزمان با تماس وی را به بیمارستان فیاض بخش انتقال داده است.

بنا به این گزارش، بازپرس احمد بیگی از شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران با توجه به اینکه راننده جوان پس از رها کردن خودرو و همدستش پا به فرار گذاشته است دستور دستگیری وی را صادر کرد تا تحقیقات تکمیلی در این تیراندازی مرگبار در اداره 10 پلیس آگاهی تهران صورت گیرد. آخرین جنایت سال 94، ساعت 9 صبح پنجشنبه 27 اسفند ماه رخ داد و مأموران کلانتری 111 هفت چنار در تماس پسر جوانی در جریان کشته شدن مادرش از سوی پدر قرار گرفتند.

خیلی زود تیمی از مأموران برای تحقیقات ابتدایی به بن‌بست اول خیابان غفوری خاتمی جنوبی در محله قزوین رفته و با جسد زنی که با سیم برق خفه شده روبه‌رو شدند. همین کافی بود تا بازپرس سعید احمد بیگی همراه تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای اقدامات فنی وارد عمل شدند. جسد زن 40 ساله در حالی که سیم برق به دور گردنش بسته شده بود و از ناحیه دست نیز هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود داخل اتاق خواب خانه روی زمین افتاده بود و پسر خانواده در حالی که اشک می‌ریخت به مأموران می‌گفت قاتل پدرش است. پسر 20 ساله در تحقیقات به مأموران گفت: اختلافات پدر و مادرم از زمانی شروع شد که پدرم به خاطر سوء ظنی که نسبت به مادرم داشت از خانه رفت اما چون قصد داشتم تا شب عید همه اعضای خانواده در کنار هم باشند پدرم را به خانه دعوت کردم تا با مادرم آشتی کند. وی افزود: تا ساعت یک بامداد در خانه بودم برای اینکه حرف‌هایشان را با هم بزنند و اختلافشان پایان گیرد به خانه خواهرم رفتم و ساعت 9 صبح بود که پدرم در تماس تلفنی ادعا کردکه مادرم را به قتل رسانده است. پسر جوان ادامه داد: خیلی زود با یکی از دوستانم به خانه برگشتم و با جسد مادرم که داخل اتاق افتاده بود روبه‌رو شدم. مأموران در این مرحله پی بردند که زن 40 ساله هدف ضربات عمیق چاقو نیز قرار گرفته است و پدر خانواده با نوشتن نامه‌ای در محل جنایت اعتراف به کشتن همسرش کرده بود. بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای دستگیری مرد همسرکش در اداره 10 پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

آخرین دستگیری قاتل سال 94

اوایل آبان ماه سال 94 مأموران پلیس در جریان پیدا شدن جسد دختری در بزرگراه امام علی(ع) قرار گرفتند با دستور بازپرس حسین‌پور از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

تیم ویژه پلیس با توجه به گذشت زمان از مرگ مرموز این دختر بسختی توانستند اقدامــات انگشت نگاری را انجام بدهند و در این مرحله مشخص شد، قربانی نسترن 24 ساله بوده و یک سابقه دار است. همین سرنخ کافی بود تا تیم تحقیق برای تجسس‌های ویژه به سراغ خانواده و دوستان دختر جوان بروند و در این مرحله مشخص شد که نسترن آخرین بار با مرد جوانی به نام مجید در ارتباط بوده است که هیچ کس از سرنوشت وی خبری ندارد. در این مرحله تحقیقات ویژه برای دستگیری مظنون اصلی این پرونده آغاز شد و مأموران روز چهارشنبه 26 اسفند ماه سال 94 موفق به دستگیری مجید در مخفیگاهش شدند. مجید در همان بازجویی‌های ابتدایی به مأموران گفت: روز حادثه نسترن برای مصرف هروئین به خانه من آمد و پس از آن حالش بد شد و وقتی برای کمک با یکی از دوستان نسترن تماس گرفتم وی ادعا کرد تا به او کمی آبلیمو تزریق کنم تا حالش خوب شود. وی ادامه داد: چند سی سی به نسترن آبلیمو تزریق کردم و سپس از خانه خارج شدم، اما وقتی بازگشتم متوجه مرگ نسترن شدم که از ترس، جسدش را در کنار بزرگراه امام علی(ع) رها کردم.

نخستین قتل پایتخت در سال 95

ساعت 12 ظهر جمعه 6 فروردین ماه مأموران کلانتری 132 نبرد در جریان درگیری مرگبار زوج جوانی قرار گرفتند و با حضور در خانه تازه داماد با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند.

بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران با در جریان قرار گرفتن این سناریو همراه با تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به صحنه جنایت رفتند. کارآگاهان در تجسس‌ها پی بردند که زوج جوان برای آوردن بخشی از جهیزیه به خانه شان رفته‌اند که با هم درگیر شده اما وقتی همسایه‌ها برای پایان دادن این درگیری وارد عمل می‌شوند با جسد غرق خون فاطمه 30 ساله روبه‌رو می‌شوند. تازه داماد که در صحنه جنایت حضور داشت از سوی کارآگاهان دستگیر و هدف تحقیق قرار گرفت که وی در اعترافاتش گفت: نزدیک به یک سال است که به عقد فاطمه در آمده بودم و قصد داشتیم بزودی مراسم جشن عروسی را بر پا کنیم اما از همان روز نخست به تلفن‌های همسرم مشکوک بودم و بارها با هم اختلاف پیدا کردیم تا اینکه امروز وقتی در حال مرتب کردن وسایل خانه بودیم گوشی همسرم به صدا در آمد که به خاطر شک، با همسرم درگیر شدم و از شدت عصبانیت او را به قتل رساندم. تحقیقات نخست نشان می‌داد که زن 30 ساله توسط شوهرش به قتل رسیده است. پس از بررسی‌های نخست بازپرس ویژه قتل به همراه تیم جنایی کارآگاهان تهران در محل جنایت حاضر شدند. بنا به این گزارش، بازپرس ایلخانی دستور بازداشت متهم را صادر کرد تا تحقیقات تکمیلی از تازه داماد در اداره 10 پلیس آگاهی تهران صورت گیرد.

دومین قتل

ساعت 9 شامگاه سه‌شنبه 10 فروردین ماه مسئولان بیمارستان لقمان در تماس با مأموران کلانتری 116 مولوی مرگ جوان 30 ساله‌ای را خبر دادند. مأموران با حضور در بیمارستان پی بردند این پسر که در درگیری خیابانی در منطقه مولوی هدف ضربات چاقو قرار گرفته به کام مرگ فرو رفته است. همین کافی بود تا تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس مدیر روستا از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات ویژه وارد عمل شوند. کارآگاهان در تحقیقات ویژه خود پی بردند که قربانی جنایت قصد داشته همراه برادرش به یکی از شهرهای شمالی سفر کند که عامل جنایت و جوان دیگری سوار بر موتور در خیابان مولوی جلوی راه وی را بسته و با هم درگیر شده‌اند که در این ماجرا مقتول با ضربات چاقویی که به سینه و پایش اصابت می‌کند، پس از انتقال به بیمارستان به کام مرگ فرو رفته است.

کارآگاهان در شاخه بعدی پی بردند که عامل جنایت و همدستش از آشنایان قربانی جنایت‌اند که پس از درگیری مرگبار پا به فرار گذاشته‌اند.

بنا به این گزارش، بازپرس محسن مدیرروستا از شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 دستور داد تحقیقات ویژه برای دستگیری عامل جنایت در اداره 10 پلیس آگاهی تهران آغاز شود.

کشف جسد در فرودگاه امام خمینی(ره)

ساعت 10 شامگاه سه‌شنبه 10 فروردین ماه مأموران پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) در تماس با بازپرس محسن مدیر روستا از ماجرای پیدا شدند جسد مردی میانسال در فضای سبز فرودگاه خبر دادند. بدین ترتیب بازپرس مدیر روستا و تیمی از مأموران جنایی پلیس آگاهی تهران در صحنه جرم حاضر شدند و در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که مردی در حال عبور از فضای سبز فرودگاه بوده که ناگهان با جسد مرد میانسال که داخل پارچه‌ای پیچیده شده و بخشی از آن از زیر خاک بیرون بود روبه‌رو شده است. تیم پزشکی قانونی در این مرحله اقدامات ابتدایی خود را آغاز کردند و مشخص شد قربانی مردی 50 ساله است که حدود دو هفته از مرگش می‌گذرد. بنا به این گزارش، بازپرس محسن مدیر روستا در این مرحله دستور داد تا جسد برای شناسایی هویت و رازگشایی علت مرگ در اختیار کارشناسان پزشکی قانونی قرار گیرد.

تعقیب و گریز مرگبار

عصر پنجشنبه 12 فروردین ماه بازپرس حسین‌پور از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران از سوی مسئولان بیمارستان بعثت در جریان مرگ دزد جوانی در بیمارستان قرار گرفت و دستور داد تا تیمی ازمأموران پلیس جنایی برای تحقیقات ابتدایی وارد عمل شوند.

کارآگاهان با مراجعه به بیمارستان بعثت پی بردند دزد جوان که یکی از متهمان فراری باند سرقت موتور سیکلت است از چندی پیش که همدستانش دستگیر شده بودند زندگی پنهانی داشته که صبح پنجشنبه زمانی که در برابر مأموران قرار می‌گیرد با قمه کشی به سمت مأموران پا به فرار می‌گذارد.

مأموران کلانتری مشیریه وقتی با فرار دزد جوان روبه‌رو می‌شوند ابتدا دستور ایست را برای وی صادر می‌کنند که متهم بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار می‌کند که پس از تعقیب و گریز پلیسی، دزد جوان هدف گلوله پلیس قرار می‌گیرد که وی پس از انتقال به بیمارستان به کام مرگ فرو می‌رود. بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی در این سناریو به دستور بازپرس حسین‌پور در اداره 10 پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین