کد خبر: ۳۵۸۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

زیباکلام: اصولگراها هم ماهواره می‌بینند/در نیویورک هم همین حرف‌های تهرانم را می‌زنم

جامعه سياسي ايران سال‌ها پيش از اين مرحله عبور كرده است. حتي هيچكدام از اعضاي اين جامعه به دنبال اين نيستند كه فعاليت‌هاي خود را در قالب مخفيانه انجام دهند. من زيباكلام اگر در نيويورك هم باشم همين را مي‌گويم كه اكنون در تهران از آن حرف مي‌زنم.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «چند نکته در باب سخنان رییس‌جمهور» به قلم صادق زیباکلام نوشت: جامعه امروز ایران از مرحله ایی که عده‌ای نگران باشند که حریم خصوصی چه اندازه از سوی دولت کنترل می‌شود، عبور کرده است. آن هم به اين دليل كه بسياري از فعالان سياسي، منتقدان و حتي دگرانديشان اساسا فعاليت مخفيانه، پنهاني و تشكيلاتي انجام نمي‌دهند كه نگران لو رفتن و حتي شنود مكالمات خود باشند تا مبادا حكومت به اسرار مخفي آنها پي برده باشد. جامعه سياسي ايران سال‌ها پيش از اين مرحله عبور كرده است. حتي هيچكدام از اعضاي اين جامعه به دنبال اين نيستند كه فعاليت‌هاي خود را در قالب مخفيانه انجام دهند. من زيباكلام اگر در نيويورك هم باشم همين را مي‌گويم كه اكنون در تهران از آن حرف مي‌زنم.

اگر به‌خوبي دقت كنيم خواهيم ديد كه در جمهوري اسلامي ايران كسي به اين دليل كه مخفيانه تماس‌هايي با گروه‌هايي مي‌گرفته يا درصدد انجام كاري مخفيانه بوده، بازداشت نشده است. نمونه‌اي كه بتوان به آن اشاره كرد توقيف روزنامه‌ها است. اگر روزنامه‌اي بسته مي‌شود يا اگر براي فردي سياسي اعلام جرم مي‌شود، همه براي اقدامات و اعمالي بوده كه به‌طور علني انجام شده است. سخنان روز گذشته حسن روحاني در جمع مديران وزارت ارتباطات هرچند كه حايز اهميت است اما بايد گفت براي ٥ سال پيش موضوعيت داشت. با شبكه‌هاي مجازي كه راحت مي‌شود كنترل‌هاي لازم را روي فعاليت‌هاي افراد انجام داد، خيلي اهميت ندارد كه بگوييم نبايد زندگي خصوصي افراد زيرنظر باشد يا نه، يا اين كار از نظر اخلاقي درست هست يا خير؟ اين موضوع در بين عامه مردم نيز محلي از نگراني ندارد. شايد بتوان تنها دغدغه مردم را ديش‌هاي ماهواره‌اي دانست كه بر پشت بام‌هاي خانه خود نصب كرده‌اند. در بين سخنان رييس‌جمهور به نكته ديگري نيز مي‌توان اشاره كرد. آنجا كه او از مباداهايي مي‌گويد كه مردم را به سمت اعتماد به شبكه‌هاي خارجي سوق دهد. اما چيزي كه حسن روحاني نگران آن است سال‌ها پيش اتفاق افتاد. بسياري از مردم ايران شبكه‌هاي فارسي‌زبان را به عنوان رسانه‌اي ياد مي‌كنند.

اين موضوع نه فقط در بين مردم بلكه در بسياري از مسوولان هم ايجاد شده است. نگارنده به عنوان كسي كه بارها با چهره‌هاي سياسي اصولگرا مناظره كرده‌ام، با منبع قرار دادن شبكه‌هاي فارسي زبان خارجي از سوي آنها روبه‌رو شده‌ام. اين يعني اصولگرايان نيز اخبار آن رسانه‌ها را مي‌بينند و مي‌شنود. اين مسائل خيلي دير مطرح شده و شبكه‌هاي خارجي از رسانه ملي مخاطبان بيشتر را جذب كرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
رسانه میلی خودت کردی ..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین