کد خبر: ۳۵۸۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

انفجار در جایگاه عرضه بنزین/ حادثه خسارت مالی و جانی نداشت

با حضور به موقع نیروهای آتش نشان انفجار حادث شده در یکی از جایگاه های عرضه بنزین آبادان واقع در میدان طیب در نزدیکی سازمان آتش نشانی مهار شد.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: با شنیده شدن صدای ناشی از انفجار و متعاقب آن درخواست کمک کارگران جایگاه پمپ بنزین، سریعا گروهای آتش نشان به این جایگاه اعزام شدند.

مجید فرهانی پور گفت: در این عملیات سه گروه اطفای حریق شامل۲۰ نفر آتش نشان به همراه سه دستگاه امبولانس و پلس در محل حاضر شدند.

او، دلیل انفجار را عدم توجه به نکات ایمنی در هنگام تخلیه سوخت توسط تانکر سوخت رسان ۳۰ هزار لیتری در جایگاه عنوان کرد و گفت: هنگامی که تانکر در حال تخلیه سوخت است آتش سوزی رخ می دهد که به دلیل گاز تولیدی در هنگام تخلیه، بسته شدن دریچه مخزن تخلیه، وجود حرارت و هوا در این بخش سرایت آتش سبب بروز یک انفجار و پرتاب دریچه مخزن و سرایت آتش به سقف جایگاه می شود.

فرهانی پور تأکید کرد: از آنجایی که این انفجار سبب وحشت و هراس رانندگانی که برای سوخت گیری به این جایگاه شده بود، آنان خودروهای خود را رها کرده و از جایگاه دور شدند که برای دسترسی راحتر اقدام به خروج این خودروها با همراهی رانندگان کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: خوشبختانه این انفجار خسارت جانی و مالی در بر نداشت و نیروهای آتش نشان در زمان ۲ دقیقه آتش را مهار کردند.

فرهانی پور با انتقاد شدید از عدم تجهیز جایگاه های سوخت رسان آبادان به سیستم اطفای حریق گفت: در این جایگاه ها تنها به یکی دو کپسول آتش نشانی که به صورت پودری هستند، بسنده شده و این در حالی است که در جایگاه های سوخت که با بنزین سر و کار دارد نیاز به سیستمهای مجهزتر اطفای حریق هست.

او تأکید کرد: متاسفانه هیچ یک از جایگاههای سوخت آبادان دارای این سیستم نیستند و به رغم هشدارهای فراوان، این کار تاکنون به طور جدی دنبال و به انجام نرسیده است.

فرهانی پور گفت: قرار است تا کارشناسان ما ضمن سرکشی از تمامی جایگاه های سوخت رسان شهر و بررسی امکانات موجود آنها در صورت نبود سیستمهای مجهز اطفای حریق به صورت کتبی به آنان تذکر داده شود و در صورت عدم رعایت و رسیدگی به آنان به شکل جدی تر برخورد می شود.

به گزارش مهر، او گفت: موضوع یاد شده را نیز از طریق مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان دنبال می کنیم تا نتیجه مورد نظر زودتر حاصل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین