کد خبر: ۳۵۸۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
قائم مقام وزیر كشور در امور فرهنگی و اجتماعی:

بیشترین جلسه شورای اجتماعی كشور در دولت یازدهم/ارائه گزارشی از آسیب‌های اجتماعی به رهبر معظم انقلاب اسلامی

قائم مقام وزیر كشور در امور فرهنگی و اجتماعی بیشترین جلسات شورای اجتماعی كشور را مربوط به دولت یازدهم دانست و گفت: برای نخستین بار گزارشی از آسیب‌های اجتماعی تهیه و به رهبر معظم انقلاب ارائه شد كه بر اساس آن شناخت روشنی از آسیب‌های اجتماعی به دست آوردیم.
آفتاب‌‌نیوز : مرتضی میرباقری روز سه‌شنبه پس از پایان نشست شورای اجتماعی كشور در جمع خبرنگاران افزود: شورای اجتماعی كشور از سال 1380 ایجاد شده كه بیشترین جلسات آن مربوط به دولت یازدهم است، به طوری كه از سال 1388 تا 1392، هشت جلسه شورای اجتماعی كشور تشكیل شد اما از ابتدای دولت یازدهم تاكنون 17 جلسه این شورا برگزار شده است.
قائم مقام وزیر كشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: برای اولین بار این دولت گزارشی را به رهبر معظم انقلاب ارائه داد و برای اولین بار یك شناخت روشن از آسیب‌های اجتماعی به‌دست آمد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، میرباقری افزود: تا به حال توهم فهم درست مسایل را داشتیم اما حال یك فهم روشن از آسیب‌های اجتماعی داریم و گزارشی را برای رهبر معظم انقلاب به‌صورت روندی تهیه كردیم كه در این گزارش سطح مسایل و مشكلات متناسب با روند آن و همچنین وضعیت آینده مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار اداره مسایل كشور ارتقا و شورای اجتماعی كشور با حضور رییس‌جمهوری تشكیل می‌شود و 11 اردیبهشت گزارش تصمیمات این شورا را به رهبر معظم انقلاب اعلام می‌كنیم و می‌گوییم كه این تصمیمات به چه نتیجه‌ای رسیده است.
دبیر شورای اجتماعی گفت: كارهای پراكنده و جزئی در گذشته درباره مسایل اجتماعی انجام شده اما ما به دنبال آن هستیم كه مسایل اجتماعی را در قالب یك برنامه جامع در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار دهیم تا بر اساس برنامه ششم، برنامه‌ها به صورت سالانه اجرایی و زمینه تخصیص بودجه نیز فراهم شود.

میرباقری افزود: برای این كه به مسایل اجتماعی به طور جدی پرداخته شود یكی از ظرفیت‌ها نهادهای مدنی هستند كه ما به دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها هستیم.
وی ادامه داد: در ایران قانونی برای مشاركت نهادهای مدنی نداشتیم كه برای اولین بار لایحه فعال سازی نهادهای مدنی هفته گذشته در دولت تصویب شد.
این مقام وزارت كشور با اشاره به مباحث مطرح شده در نخستین جلسه شورای اجتماعی در سال 95 اظهار داشت: در این جلسه مسایل و مشكلات اجتماعی كشور مورد بررسی قرار گرفت و 20 مساله، مشكل و آسیب مورد توجه بود كه از این تعداد پنج آسیب به‌عنوان اولویت اول انتخاب شد.

میرباقری ادامه داد: این پنج آسیب شامل حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و نقاط حاد و آسیب‌پذیر كه بیشتر از میانگین كشور است، می‌باشد.
وی گفت: همچنین در این جلسه تاكید شد كه دستگاه‌های اجرایی كشور كه به مسایل اجتماعی می‌پرداختند باید در سطح رییس دستگاه در جلسه شورای اجتماعی كشور حضور یابند تا سطح پیگیری از معاونین به روسا ارتقا یابد.
میرباقری افزود: همچنین ما هر ماه جلسه شورای اجتماعی كشور را خواهیم داشت كه در طول هر فصل جلسات این شورا دو ماه با حضور معاونین و یك ماه با حضور روسا برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین