کد خبر: ۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۸

كانال جديد شبكه تلويزيوني الجزيره راه‌اندازي شد

آفتاب‌‌نیوز : وي افزود: اين نخستين كانال پخش زنده كنفرانس‌ها در جهان عرب است و جلساتي كه مسايل سياسي، اجتماعي و فرهنگي مي‌پردازد را پوشش خواهد داد.

وي افزود: الجزيره در نظر دارد به زودي يك كانال براي پخش برنامه‌هايي به زبان انگليسي راه‌اندازي كند و ايجاد كانال‌هاي ويژه پخش برنامه‌هاي مستند و برنامه‌هايي براي كودكان نيز در دستور كار اين شبكه قرار دارد.

شبكه تلويزيوني الجزيره در قطر مستقر است و كار خود را از سال ‪۱۹۹۶‬ آغاز كرد و برنامه‌هاي آن به زبان عربي از طريق ماهواره در دسترس بينندگان در خاورميانه و ساير نقاط جهان قرار مي‌گيرد.

محور برنامه‌هاي اين شبكه، وقايع و اخبار خاورميانه است و به علت پوشش اخبار مربوط به مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطينيان و نيز تحولات عراق شهرت خوبي كسب كرده است.

بخش عمده برنامه‌هاي شبكه الجزيره به اخبار گزارشهاي خبري و تفسير و مصاحبه در زمينه‌هاي سياسي اختصاص دارد اما گزارشهاي اقتصادي و بازرگاني، فرهنگي و هنري و بهداشتي نيز در برنامه‌هاي آن گنجانده مي‌شود.

رويكرد و برنامه‌هاي الجزيره گاه جنجال برانگير بوده و حتي سبب كدورت دولتهاي مختلف از جمله مقامهاي آمريكايي در عراق بوده‌است كه اين شبكه را به پوشش دادن اخبار گروه‌هاي تندرو و بنيادگرا و تاكيد بيش از اندازه بر پخش گزارشهاي خبري و تصويري تكان‌دهنده متهم كرده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین