کد خبر: ۳۵۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۵

اتصال رایانه های کلیه شرکتهای خدمات حفاظتی و مراقبتی به کلانتری ها

آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ سید محمود تقی زاده افزود: از آنجا که شرکت های خدمات حفاظتی به عنوان یک کلانتری کوچک تلقی و کار برقراری در جامعه را عهده دار هستند ، لذا وظیفه حساس و خطیری دارند.

وی با اشاره به اینکه ضروری است این شرکت ها عوامل خود را آموزش داده و تحت نظارت قرار دهند ، یاد آور شد: کلانتری ها موظف هستند درباره کار شرکت ها در مطبوعات و صدا و سیما تبلیغات کرده و برای شرکت ها در زمینه وظیفه و حوزه فعالیت نگهبان محله جلسات توجیهی بگذارند.

تقی زاده در زمینه نحوه برخورد با تخلف شرکت ها اظهار داشت: اگر تخلفی از سوی این قبیل شرکت ها صورت گیرد، توسط اداره اماکن ناجا تعطیل می شوند.

رئیس مرکز انتظام گفت: همچنین در مورد کاستی حقوق ، بیمه و مسائلی از قبیل ظاهر نامناسب نگهبانان محله با شرکت های مربوط برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت ها قرار دادهایی را که منعقد می کنند در اختیار کلانتری های محل قرار می دهند تا حین گشت زنی ، نیروی انتظامی به نگهبانان سرکشی کنند.

به گفته تقی زاده ، شرکت ها موظف هستند در برابر اعلام معاونت انتظامی استان ، 5 درصد از نگهبانان محله خود را به منظور برقراری نظم و امنیت در مناطق جرم خیز قرار دهند.

وی دارا بودن حداقل 22 سال سن ، برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی برای انجام کار ، نداشتن سوء پیشینه ، نداشتن اعتیاد ، دارا بودن کارت پایان خدمت ، داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن برای مشاغل ساده و اجرایی ، متدین به یکی از ادیان رسمی کشور و ارائه گواهی آموزشی متناسب با کار مورد نظر را از شرایط جذب نگهبان محله توسط شرکت های فوق بر شمرد.

تقی زاده گفت: در این شرکت ها از افسران مجرب نیروی انتظامی استفاده شده و این افسران باید حکم بازنشستگی با مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی را دارا باشند. در غیر این صورت باید سابقه 10 سال خدمت نظامی را دارا باشند که پس از بررسی مدارک ، تعیین صلاحیت می شوند.

وی افزود: برگه سلامت خدمت و تاییدیه حسن شهرت این افراد نیز توسط مرکز انتظام استان مربوط و با استعلام از سازمان های مسئول دریافت خواهد شد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین