کد خبر: ۳۵۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۱

چند می‌گیری گریه کنی آخرین حضور سینمایی مرحوم نوذری است

آفتاب‌‌نیوز : حسن توکل‌نیا، تهیه‌کننده "چند می‌گیری گریه کنی"، ضمن بیان این مطلب در مورد احتمال موفقیت فیلم در جشنواره امسال گفت: "فیلم با توجه به پتانسیل بالایش می‌تواند در بخش‌های کارگردانی، موسیقی، بازیگری و فیلمنامه مطرح شود، چون اولین فیلم یک کارگردان جوان و بااستعداد است. فیلم برای مخاطب عام ساخته شده و البته با توجه به کمدی بودن و ساختار فیلم به نوعی تمام مخاطبان با آن به راحتی می‌توانند ارتباط برقرار کنند."

وی در مورد نحوه همکاری با شاهد احمدلو به عنوان تهیه‌کننده گفت: "فیلم "چند می‌گیری گریه کنی" اولین تجربه احمدلو در حیطه کارگردانی فیلم بلند است و وی با ساختن فیلم‌های کوتاه موفق این توان را از خودش نشان داد که می‌شود به وی اعتماد کرد. من هم از این تجربه بسیار راضی بودم و حتی کار دوم ایشان را تهیه کردم."

این تهیه‌کننده سینما در مورد برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: "جشنواره در یک دوره مسیر سینمای ایران را تعیین می‌کرد و به سازندگان فیلم‌ها سمت و سو می‌داد. در حال حاضر این روند مثل گذشته نیست و در جشنواره چندان به سینمای بدنه توجه نمی‌شود و بیشتر آثار جشنواره‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد. بهتر بود جشنواره کلیت سینما را در نظر می‌گرفت."

توکل‌نیا در مورد آخرین حضور زنده‌یاد منوچهر نوذری بر پرده سینما در این فیلم بخ خبرنگار سینمایی "مهر" گفت: "خیلی دوست داشتیم ایشان زنده بود و فیلم را در جشنواره می‌دید. "چند می‌گیری گریه کنی" به نوعی نخستین فیلم سینمایی زنده‌یاد نوذری بعد از سی و پنج سال است. داستان فیلم درباره مرگ اما در قالب طنز است و بعد از دیدن فیلم به نظر می‌رسد که وصیتنامه هنری منوچهر نوذری است. ایشان برای بازی در فیلم اولین و تنها گزینه بود و به نحو شایسته‌ای این نقش را ایفا کرد. خود ایشان هم وقتی پیشنهاد بازی در این فیلم را ارائه کردیم به شدت استقبال کرد و به فیلم خیلی امیدوار بود و آن را جزو کارهای خوبش می‌دانست. این فیلم یادگاری بسیار شایسته و خوبی از یک هنرمند پیش‌کسوت است."

داستان "چند می‌گیری گریه کنی" درباره پیرمرد تنهایی است که برای فراهم آوردن مقدمات مراسم ترحیم و در گذشتش از افرادی برای به سامان رساندن این مسئله استفاده می‌کند.

عوامل تولید "چند می‌گیری گریه کنی" عبارتند از نویسنده فیلمنامه: محسن طنابنده، کارگردان: شاهد احمدلو، موسیقی: ناصر چشم آذر، بازیگران: ابوالفضل پورعرب، شهرام حقیقت‌دوست و الناز شاکردوست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین