کد خبر: ۳۵۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۲

دیدگاه های هوستون کرونیکل درباره اوضاع ایران

آفتاب‌‌نیوز : این روزنامه ادعا کرده که مقامات تهان با نادیده گرفتن در خواست ها، اعتراض ها و عدم تحقق وعده ها در شرایط دشواری قرار گرفته است ولی مقامات این کشور خواستار تقویت تکنولوژی هسته ای خود هستند. به نوشته این روزنامه، سال 2006 میلادی با بازی جدید ایران بر سر برنامه های هسته ای در جوامع بین المللی آغاز شد اما به نظر می رسد که این بازی پایان خطرناکی داشته باشد. با این حال هنوز روزنه ای وجود دارد که آخرین اقدام مقامات ایران، یک ژست تو خالی باشد. 

در این میان مسکو در چند روز گذشته برای حل این بحران به مقامات ایرانی پیشنهاد داد که ایران برنامه های غنی سازی خود را در خاک روسیه انجام دهد. این پیشنهاد یک شروع دیپلماتیک جالب در صحنه های بین الملل بود ولی به نظر می رسد که حرکت ایران در چند ماه آینده در چارچوب فعلی ادامه پیدا کند. 

مقامات ایرانی عنوان کردند که اگر پیشنهاد کرملین را بپذیریم باز هم این طرح پایانی نخواهد بود و تهران با هر نوع طرحی که غنی سازی اورانیوم در ایران را محدود کند، مخالف است.
این روزنامه در ادامه ادعا می کند که اکنون دولت جدید ایران به قدر کافی تجهیزات برای ساخت بمب هسته ای در دست دارد و تمام سیاست های جاری تهران ناشی از استراتژی رئیس جمهوری این کشور است. اقدامات اخیر این کشور در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهوری ایران و همفکرانش با صدای رسا اعلام کردند که توانای ساخت موشک های بالستیک را دارند. 

روزنامه هوستون کرونیکل در ادامه این گونه می نویسد که اسراییل تنها هدف ایران در منطقه نیست. در سال 1990 میلادی، ایران و امارات متحده عربی اختلافات زیادی بر سر مالکیت جزایر خلیج فارس داشتند، هر چند این کشمکش بسیار اندک بود، اما ایران با تسهیلات هسته ای خود اکنون برای تمام ملت های عرب یک تهدید محسوب می شود. 

این روزنامه ادعا می کند که با توجه به اینکه عراق آغاز گر جنگ 8 سال با ایران بود و در طول این جنگ مقامات بغداد از سلاح های شیمیایی علیه سربازان ایرانی استفاده کردند اما اکنون دلیلی خوبی برای حمله تهران به بغداد وجود دارد.
هوستون کرونیکل در گزارش خود آورده است که ایران در قرن 21 میلادی از نظر جمعیتی به دو بخش تبدیل خواهد شد و یکی از معیارهای این تقسیم سن ایرانیان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین