کد خبر: ۳۵۹۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

سفر پادشاه عربستان سعودي به مصر

پادشاه عربستان سعودي، امروز (پنج شنبه) براي يك ديدار رسمي پنج روزه، وارد مصر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 پيش بيني مي شود در جريان سفر سلمان بن عبدالعزيز آل سعود به مصر، چندين توافقنامه همكاري ميان دو كشور در زمينه هاي نظامي و اقتصادي امضا شود.

اين نخستن سفر رسمي وي به مصر از زمان به قدرت رسيدن به عنوان پادشاه و جانشين برادرش ملك عبدالله در ژانويه 2015، است. با اين حال وي ماه مارس سال گذشته ميلادي در ديداري كوتاه از شرم الشيخ در كنفرانس بين المللي حمايت از توسعه اقتصادي مصر شركت كرد.

ملك سلمان امروز در فرودگاه بين المللي قاهره از سوي عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر و شماري از مسئولان بلند پايه دولتي مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز،اين در حاليست كه براي خوش خدمتي و چراغ سبز نشان دادن در سفر شاه سعودي به مصر و بذل وبخشش هاي مالي او، شركت ماهواره اي مصر معروف به « نايل ست» هم در تصميمي ناگهاني به وزارت ارتباطات لبنان اعلام كرد كه پخش شبكه المنار را از اين ماهواره متوقف كرده است.

قرار است در جريان سفر روز پنجشنبه سلمان بن عبد العزيز شاه سعودي به مصر،يك توافق نامه نفتي ميان دو كشور امضا‌ شود كه بر اساس آن عربستان نيازهاي نفتي مصر را به مدت 5 سال به ارزش 20 ميليارد دلار تامين مي كند.

يك منبع دولتي مصري هم گفته است كه‌ توافق نامه ديگري ميان دو طرف امضا‌ مي شود كه بر اساس آن سعودي وامي معادل 1.5 ميليارد دلار براي توسعه منطقه سينا در اختيار مصر قرار خواهد داد.

رژيم سعودي كه در سياست هاي خود در منطقه از جمله سوريه ، يمن ، عراق ، بحرين ، لبنان با وجود حمايت هاي همه جانبه تسليحاتي و مالي از تروريست هاي تكفيري شكست خورده و روابطش با دشمن صهيونيستي آشكار و علني شده است، مقاومت ضد صهيونيستي از جمله حزب الله را عامل شكست هاي خود مي داند و به همين دليل معادله طلايي لبنان « ارتش ، ملت و مقاومت» را با همدستي صهيونيست ها و تروريست هاي تكفيري هدف گرفته است.

سعودي علاوه بر وادار و يا تطميع كردن كشورهاي عضو شوراي همكاري و اتحاديه عرب براي « تروريستي خواندن» مقاومت لبنان، انواع فشارهاي اقتصادي ، رسانه اي ، امنيتي و سياسي را بر دولت ، ملت ، ارتش و مقاومت لبنان وادار كرد اما در هجمه خود عليه مقاومت به دليل ايستادگي الجزاير ، تونس ، عراق و لبنان نتوانست اجماع عربي را محقق سازد و از سوي ديگر ملت و مقاومت لبنان تسليم فشارها نشدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین