کد خبر: ۳۵۹۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

علم‌الهدی: آمریکا با کمال درندگی و حیوانیت، خیانت به برجام می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تاکید براینکه آمریکا به برجام متعهد نیست، گفت: آمریکا با کمال وقاحت و با کمال درندگی و حیوانیت، خیانت به برجام می‌کند و در کنار این قضیه تحریم‌ها شدیدتر و طرح‌های ضدایرانی فراوان‌ شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
تسنیم نوشت:‌ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد‌ در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما درباره شناخت انسان الگویی قرآن در حوزه انسان‌زیستی تفسیر آیات شریفه سوره مبارکه انسان بود، به این آیه رسیدیم که می‌فرماید پاداشی که خداوند برای ابرار یعنی انسان‌های الگویی قرآن در سرنوشت آخرت در نظر گرفته، در برابر صبر آ‌نهاست و آن پاداش بهشت و حریر است.

وی با اشاره به اینکه علمای علم اخلاق "صبر" را بر سه قسم تقسیم کرده‌اند افزود: صبر در برابر مصیبت، برابر معصیت و صبر برابر اطاعت؛ این سه قسم است، صبر به معنای تحمل شداید نیست بلکه به معنای مقاومت است و صبر در برابر مصیبت که مقاومت برابر آن است در حقیقت تحمل شداید و سختی‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: خاصیت صبر برابر مصیبت، ورزیده کردن انسان و حرکت به سوی کمال است، انسان‌هایی که برابر حوادث ناگوار زندگی قدرت تحمل ندارند و جزع و فزع می‌کنند و دست به حرکات بی تحمل می‌زنند مسیری را برای کمال نمی‌توانند طی کنند زیرا جاده کمال بشر، تنها به وسیله ایستادگی برابر شداید است.

وی  خاطرنشان کرد: انسانی که در برابر یک مصیبت زود از پای درمی‌آید و تحمل خود را از دست می‌دهد و بی‌تاب می‌شود، نمی‌تواند در مسیر کمال با وجود سنگ‌ها مقابله کند، در حدیثی وجود مقدس امام صادق(ع) خاصیت صبر در برابر مصیبت را در یک تابلوی شفاف زندگانی یوسف پیغمبر ترسیم و تحلیل می‌کنند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: آزادی از دیدگاه امام صادق(ع) یعنی روی پای خود ایستادن و تابع اراده شخصی بودن و هیچ قدرت و زوری نتواند وی را از مسیر خود بازگرداند؛ این تفسیر آزادی در منطق آن امام است و با این تفسیر می‌فرمایند: آزاد، در همه حالات آزاد است و هیچ چیز نمی‌تواند وی را از مسیر آزادی منصرف کند و هیچ غل و زنجیر و طنابی هم دست و پای وی را نمی‌بندد و در برابر حادثه صبر می‌کند و اگر طوری باشد که مصیبت‌ها وی را محاصره کند و از اطراف و اکناف، درد و رنج و بلا بر سر وی بریزد، این‌ها وی را شکست نمی‌دهد و اگر هر چقدر اسیر و مقهور شود و در مقابل قدرت بالاتر شکست بخورد، آزادی از وی گرفته نمی‌شود و به هر قیمتی باشد سختی‌ها را به آسانی‌ها و راهگشایی در مسیر کمال خود بدل می‌کند.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) در ادامه می‌فرمایند: همچنان که یوسف صدیق این‌گونه بود، حریت را از دست نداد با اینکه عبد و برده و اسیر و مقهور شد، وی را در میان چاه انداختند اما سیاهی و تاریکی چاه و وحشت آن فضا، به وی ضرر نزد و عنصری که خود را از همه بالاتر می‌دانست یعنی عزیز مصر وی را برده خود قرار داد اما خداوند متعال با همین یوسف اسیر و مقهور شده، امتی را نجات داد و هدایت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: صبر و مقاومت، نتیجه‌اش خیر است، امام صادق(ع) می‌فرمایند در برابر پیشامدها صبر کنید تا اینکه پاداش ببرید و به نتیجه مثبت صبر و مقاومت برسید و این صبر در برابر مصیبت است و قسم دوم صبر در برابر معصیت است، گناهی که پیش می‌آید در راستای غرایز حیوانی بشر است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه انسان در برابر گناه باید صبر کند افزود: زمانی گناه در زندگی ما پیش می‌آید و عوامل مختلفی وجود دارد که ما گناه نکنیم، فراهم‌نبودن اسباب گناه و یا موقعیت اجتماعی از این عوامل است، اگر بنا شد گناه نکردیم که این ارزشی ندارد، این نفس چون ابزار گناه نداشته گناه نکرده، اما زمانی همه امکانات معصیت فراهم است و مانعی برابر آن نیست مانند آنچه برای یوسف پیامبر شکل گرفت.

وی با اشاره به صبر در برابر اطاعت گفت: جهاد در راه خدا و امر به معروف و نهی از منکر واجب است؛ مقابل همه مشکلات باید ایستاد و صبر کرد. دقیقاً ارزش‌گذاری عمل به صبر است.

امام جمعه مشهدمقدس در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: امشب، شب میلاد باقرالعلوم است و این میلاد باسعادت را خدمت شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، در 36 سال قبل مثل امروز، روز 20 فروردین، آمریکا روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرد و سالروز قطع روابط آمریکا با ایران است و این قطع رابطه در برابر تهاجم عزیزان و دانشجویان مسلمان به جاسوس‌خانه آمریکا صورت گرفت که امام آن را انقلاب دوم نامیدند و به مجرد قطع ارتباط آمریکا با ایران، امام بزرگوار ما یک جمله راهبردی بیان کردند که برای همه نسل‌های ما ماهیت آمریکا تبیین شد.

آیت‌الله علم الهدی افزود: امام فرمودند: "رابطه با آمریکا را می‌خواهیم چه کنیم، این ارتباط، ارتباط گرگ با میش است، گرگ هیچ وقت از گرگ‌بودن خود تغییر پیدا نمی‌کند." امام راحل تثبیت کردند که آمریکا برای همیشه  گرگ است و ما نیز طعمه آمریکا هستیم و هرگاه به سراغ ما می‌آید، برای دریدن سراغ ما می‌آید. ما در برابر گرگ هستیم و در این 36 سال هرچه زمان گذشته است، واقعیت فرمایش امام(ره) برای مردم ما عینی‌تر و ثابت‌تر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: مردم نیش و دندان این گرگ را بیشتر لمس کردند و بیشتر احساس کردند؛ این درندگی بر مردم ما بیشتر ثابت‌شده، این درندگی نیست؟ 2 سال نشستند، حرف زدند،‌ به یک برجام رسیدند، امضا کردند، با کمال وقاحت و با کمال درندگی و حیوانیت، نه‌تنها برجام را متعهد نیست و خیانت به برجام می‌کند و تعهداتش را انجام نمی‌دهد، بلکه در کنار این قضیه، تحریم‌ها شدیدتر،‌ طرح‌های ضد ایرانی فراوان و چنگ و دندان بیشتر نشان دادند.

وی گفت: عده‌ای می‌گویند امروز عصر مذاکره است و عصر موشک نیست؛ اگر از روی علم بگوید خیانت کرده و اگر از روی جهل بگوید، یک جهل خطرناک است، مذاکره یعنی تسلیم، چون در مذاکره، آمریکا جز با تسلیم‌شدن به چیز دیگری رضایت نمی‌دهد. امروز سرنوشت آمریکا به اینجا منتهی شده است که آمریکا دوام خود را در نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بیند و جز به نابودی و براندازی دین ما رضایت نمی‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در یک چنین وضعیتی، مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال در همین مکان، هم این موقعیت را تبیین کردند و سطح بصیرت را در مردم ما بالا بردند و هم راهکار ارائه دادند و فرمودند راهکار اقتصاد مقاومتی است، در روز اول کاری امسال خوشبختانه رئیس‌جمهور در تحقق بخشی به راهبرد مقام معظم رهبری اقدام ارزشمندی صورت دادند و آن ادغام همه فعالیت‌های فضای مجازی در شورای فضای مجازی بود که حرکت ارزشمندی بود زیرا فضای مجازی جاده تهاجم دشمن است.

وی افزود: در فضای مجازی امروز محاسبه کنید تنها یک نرم‌افزار پیام‌رسانی برحسب آنچه مدیرعامل این نرم‌افزار اعلام کرده است 22 میلیون ایرانی در این نرم‌افزار ثبت‌نام کرده‌اند و مدیریت و اجرای آن دست دشمن است، وقیح‌ترین کانال‌های ضد انقلاب در این نرم افزار وجود دارد و تنها در مسئله انتخابات، محتوای مجرمانه کانال‌های تلگرام چه مفاسدی را به وجود آورد و بزرگان نظام ما را به انوع افتراها متهم کردند.

امام جمعه مشهد‌مقدس افزود: در 14 فروردین، این شورا تشکیل شد و همین که به فضای ورود دشمن توجه کردند، ارزش دارد، نمی‌توانیم بگوئیم مردم ما به نرم‌افزارهای اطلاع رسانی مراجعه نکنند و نمی‌توانیم بگوئیم از این‌ها استفاده نکنید باید امکانات و نرم‌افزار بومی فراهم کنیم، فیلترینگ هوشمند چقدر مشکلات را برطرف کرده است؟ وزیر ارتباطات در این زمینه باید پاسخگو باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در مسئله فناوری آی.تی در سطح بالایی هستیم و فارغ‌التحصیلان رشته کامپیوتر به وسیله شرکت‌های بین المللی بزرگ دعوت به کار می‌شوند و روی کره زمین فناوران تحصیل کرده ما را استفاده می‌کنند، در حالی که ما استفاده نمی‌کنیم و سراغ نرم‌افزارهای خارجی می‌رویم در حالی که این نیروهای ارزشمند را در اختیار داریم.

وی گفت: بزرگترین حرکت جهشی در اقتصاد مقاومتی این است که شرکت‌های دانش بنیان در مسائل نرم افزاری حمایت شوند و مسئولان ما باید به خارج پشت کنند و خودشان را بشناسند، این رهبر بیدارساز خردآفرین و حکیم ما فهمیده ما چه داریم و روی اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: چندین شرکت داخلی موتور جستجو تهیه کرده‌اند و در وسط کار باقی مانده‌اند زیرا حمایت نمی‌شوند، نخستین نقطه‌ای که باید دریافته شود فضای مجازی است و باید حداکثر استفاده از این‌ها شود تا در این عرصه خودکفا شویم و جاده را بر دشمن ببندیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین