کد خبر: ۳۵۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۹

هشت پا؛ بیل را بکش ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : خرقه‌پوش درباره اين فيلم مي‌گويد: تدوين فيلم با توجه به پرپلان و پر شخصيت بودن شش ماه طول کشيد. بيشترين زمان ما صرف خوب درآمدن ساختمان فيلم شد، يعني اينکه موضوع فيلم ابهام و پيچيدگي نداشته باشد و اطلاعات زودتر يا ديرتر داده نشود و بازي‌ها درست از آب در‌آيد. فيلم ‌٨ شخصيت اصلي دارد که معرفي آنها وآشنايي با گذشته‌شان زمان زيادي از ما گرفت. فيلم نماهاي زيادي داشت که طبيعتا در تدوين زمان زيادي مي‌برد. 

در تدوين‌ها، خرقه‌پوش نوعي وسواس در شناساندن هرچه بهتر جغرافياي سکانس‌ها در فيلم‌هايش دارد واين در فيلمي مثل دوئل نيز به خوبي ديده مي‌شود. 

او در اين باره مي‌گويد: اگر ما نتوانيم اين کار را به خوبي انجام دهيم، تماشاگر گيج مي‌شود و نمي‌تواند موقعيت آدم‌ها را در مقابل هم پيدا کند. جغرافيا اگر چه در تدوين يک فيلم مهمترين مسئله نيست و مسائلي از لحاظ ريتم لحن وحس اهميت بيشتري دارند، اما به گفته خرقه‌پوش در تدوين يک فيلم بازي‌ها و حرکت وريتم هيچ کدم نبايد فداي ديگري شوند. 

او تاکيد مي‌کند: اتاق تدوين خواسته‌هاي يک کارگردان و قابليت‌هاي يک فيلم را به هم نزديک مي‌کند و تدوينگر کاتاليزوري است که روند اين تطبيق را سريعتر و راحتتر مي‌کند. 

او درپاسخ به اينکه صحنه‌هاي نبرد با شمشير فيلم هشت پا شباهت زيادي به فيلم بيل را بکش دارد مي‌گويد: البته شباهت زياد که اغراق است، ولي اگر منظور برش از نماي باز ويشکا آسايش به نماي بسته دست اوست، موقعي که شمشير از غلاف بيرون مي‌آيد بله، من از آن فيلم الهام گرفتم و براي خودم بامزه بود. گرچه اصلاچه به لحاظ اجرا و چه به جهت توان وظرفيت تکنيکي سينماي ما قابل مقايسه نيست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین