کد خبر: ۳۵۹۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

اعلام میانگین سن ازدواج در کشور

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میانگین سن ازدواج در مردان 28 و پنج دهم درصد سال و در زنان بالای 30 سال است که متاسفانه در حال حاضر ازدواج در کشور در سن بالا انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز : محمد اسحاقی شامگاه یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: این میزان در جوامع شهری و روستایی یکسان است.

وی میانگین سن ازدواج در برخی از مناطق تهران را بحرانی خواند و افزود: این درحالی است که این میزان در شهر شیراز 30 سال است.

اسحاقی با بیان اینکه کاهش ازدواج عوامل مختلفی از جمله حرکت جامعه به سمت سالمندی را در پی دارد اظهارداشت: این طور نیست که علاقه مندی به ازدواج در جامعه کم باشد بلکه در حال حاضر درصد تجرد قطعی در کشور کمتر از دو درصد است و بالای 98 درصد تمایل به ازدواج دارند که این ویژگی را باید حفظ کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین نسبت ازدواج و طلاق در کشور 23 و 9 دهم درصد است اضافه کرد: در سال 94 از هر 100 ازدواج ثبت شده 23 و 9 دهم درصد به طلاق منجر شده است .

او ادامه داد: بیشترین طلاق ها در کشور مربوط به پنج سال نخست زندگی و حدود 14 درصد مربوط به سال اول زندگی است که این وضعیت نگران کننده است.

اسحاقی عنوان داشت: بر اساس بررسی های جامع انجام شده دخالت خانواده و محقق نشدن شروط ضمن عقد از دلایل عمده طلاق در کشور است.

وی گفت: برای کنترل و کاهش طلاق در کشور، برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق ذیل برنامه نقشه مهندسی فرهنگی کشور تهیه شده است که برای عملیاتی شدن آن یک برنامه راهبردی تحکیم خانواده تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این طرح برای زوجینی که وارد مراحل بحرانی در روابط زناشویی شده و دادخواست طلاق آنها به دادگاه خانواده داده شده، تدوین گردیده است.

اسحاقی بیان کرد: بر اساس مطالعات جامع صورت گرفته و ارزیابی های انجام شده برای اجرای این طرح، 10 استان تهران، البرز، خراسان رضوی، گیلان، قم، مازندران، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و فارس با فوریت انتخاب شده اند.

او با بیان اینکه آسیب های اجتماعی تک علتی نیستند اظهارداشت: در این طرح ملی ریشه های طلاق به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته است که مسایل فرهنگی و اقتصادی از عوامل اصلی طلاق هستند.

وی اظهارداشت: برای کنترل و کاهش طلاق در جامعه باید کارهایی در کنار دادگاه های خانواده انجام شود که در این زمینه وظیفه هر یک از نهادهای مربوط به از جمله سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه مشخص و تدوین شده است.

اسحاقی اضافه کرد: بر اساس این برنامه ملی، وزارت بهداشت و درمان باید دو گام اساسی اصلاح آزمایش های اعتیاد قبل از ازدواج و آموزش های حین ازدواج دقیق تر و به هنگام عمل کند.
او ادامه داد: طرح ملی کنترل و کاهش طلاق به منطور تحکیم نهاد خانواده، کنترل و کاهش طلاق و جلوگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می شود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در طول سه برنامه نرخ طلاق در کشور تک رقمی شود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه برخی از استان ها از جمله فارس در دوسال اخیر با کاهش روند طلاق مواجه بودند افزود: در صورت عدم اهتمام به اجرا و استمرار این برنامه روند افزایش طلاق در سال های آینده در کشور بحرانی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
اصلی ترین دلیلش شرایط سخت اقتصادیه چرا که شما باید هزینه های مختلف یک زندگی را حساب کنید تازه کار هم گیر نمیاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین