کد خبر: ۳۶۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
جهت دیدار با مقام‌های ایرانی

دی میستورا عازم تهران شد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه برای دیدار با مقام‌های ایرانی از پایتخت لبنان به مقصد ایران پرواز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز (دوشنبه) با ترک بیروت، پایتخت لبنان برای رایزنی با مقام‌های ایرانی پیرامون گفت‌و‌گوی دولت سوریه با مخالفان این کشور در شهر ژنو سوییس که قرار است چهارشنبه آغاز شود، عازم تهران شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی کویت «کونا» دی میستورا که با خودرو از سوریه به بیروت سفر نموده بود، روز گذشته (یکشنبه) نیز دیدارهایی را با برخی مقام‌های مرتبط با گفت‌و‌گوهای صلح برگزار کرد.

دی میستورا در دمشق همچنین با  «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه دیدار نموده بود.

وی 14 فروردین ماه در مسکو با مقامات روسیه نیز دیدار داشت و پس از دیدار با وزیر خارجه روسیه در مسکو، از ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به خشونت‌های سوریه و سفر به دیگر پایتخت‌های خاورمیانه از جمله تهران خبر داده بود

 به گزارش فارس، دی میستورا روز پنجشنبه 19 فروردین ماه اعلام کرده بود که دور آینده مذاکرات ژنو درباره سوریه 13 آوریل (25 فرودین ماه) آغاز خواهد شد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد ه بود  که با وجود انتخابات پارلمانی سوریه در 13 آوریل(25 فروردین ماه)، مذاکرات ژنو در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

وی در این باره گفته بود: «برای بحث و گفت‌و‌گو درباره حمایت از راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه به کشورهای سوریه و ایران سفر خواهم کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین