کد خبر: ۳۶۰۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

کامرون بار دیگر اتهام فساد مالی خود و پدرش را رد کرد

نخست وزیر انگلیس بار دیگر اتهام‌های مطرح شده علیه وی و پدرش را رد کرد و آنها را «به شدت دردناک و نادرست» دانست.
آفتاب‌‌نیوز : پرس تی وی: دیوید کامرون بعد از افشای اخیر اسناد مربوط به سابقه فعالیت‌های مالی و سرمایه گذاری پدرش، با فشارهای فزاینده مواجه بوده است.

بعد از انتشار اسناد شرکت پانامایی موساک فونسکا موسوم به «اوراق پاناما» و افشای پولشویی و فساد مالی سران برخی کشورها از جمله پدر دیوید کامرون و همچنین سهیم بودن وی در شرکت برون مرزی پدرش، شمار زیادی از مردم انگلیس با برپایی تظاهرات، استعفای وی را خواستار شدند.

دیوید کامرون، روز دوشنبه (23 فروردین) در جمع نمایندگان «مجلس عوام» انگلیس هدف از تشکیل شرکت از سوی پدرش را سرمایه گذاری دانست و گفت، تاسیس شرکت «بلیرمور هولدینگز» در قالب یک «استاندارد کلی» صورت گرفت و «دوری از مالیات» نبود.

این در حالی است که بر مبنای «اوراق پاناما»، «یان کامرون»،  پدر نخست وزیر انگلیس، ضمن ارتباط با شرکت موساک فونسکا، با ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری در باهاماس (شرکت بلیرمور هولدینگز)، در یکی از مخفیانه‌ترین روش‌های تجارت برون مرزی از مالیات فرار می کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین، شرکت بلیرمور در 30 سال گذشته هیچ مبلغی در قبال سودهای حاصل از سرمایه گذاری‌ در حساب های خارج از کشور، در انگلیس  پرداخت نکرده است.

در همین حال، کامرون در اظهارات گذشته خود اذعان کرد همراه همسرش در صندوق سرمایه گذاری بلیرمور سهام داشته‌اند، اما وی پیش از رسیدن به مقام نخست وزیری انگلیس در سال 2012  کل سهام خود را فروخته است.

این اتهام ها در حالی مطرح می شوند که کامرون و تیم مالی وی از طرح‌هایی جدید خبر دادند که بر مبنای آن شرکت‌هایی که به مشتریان خود برای فرار از مالیات کمک می کنند، مشمول قوانین کیفری خواهند شد.

در پی اعلام این برنامه،  قانون گذاران «حزب کار»، حزب مخالف حاکم در انگلیس، از کامرون خواستند در جریان جلسه پارلمان در روز دوشنبه جزئیات بیشتری را از امور مالی خود بازگو کند.

در جلسه روز دوشنبه پارلمان انگلیس، دیوید کامرون بار دیگر از تلاش های دولت خود برای مقابله با فرار مالیاتی دفاع کرد و با تکرار اظهارات قبلی خود مدعی شد دولت وی در مقابله با انواع فساد، بیش از هر دولت دیگری اقدام کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین