کد خبر: ۳۶۰۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

پرندگانی که ظاهر و رفتار عجیب دارند! +تصاویر

در طبیعت گونه‌های مختلفی از پرندگان با ظاهر و رنگ‌آمیزی بسیار متنوع و گوناگون وجود دارند به طوری که برخی از آنها واقعا بیننده را متحیر و شگفت‌زده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : برخی از آن‌ها همچون عقاب، بزرگ و باعظمت هستند و تعدادی نیز ظاهری کوچک و ظریف دارند.

اما ظاهر برخی از پرندگان در مقایسه با گونه‌های دیگر، عجیب‌ و غیرعادی‌ است و گاهی حتی ترسناک به نظر می‌رسند.

به گزارش ایسنا، سایت نیچر ورلد نیوز برای دوستداران و علاقه‌مندان به حیات‌وحش پنج نمونه از این پرندگان را که ظاهری نسبتا عجیب دارند معرفی کرده است:

- رخ‌کرکس کالیفرنیا: این گونه پرنده تقریبا منقرض شده‌ است و اکنون حدود 437 رخ‌کرکس کالیفرنیایی در جهان وجود دارد. سر این پرنده فاقد پر است و همین ویژگی آن را از دیگر پرنده‌ها متمایز کرده‌ است. همچنین رخ‌کرکس کالیفرنیا از گوشت فاسد شده و حیوانات تلف شده تغذیه می‌کنند.

پرندگانی که ظاهر و رفتار عجیب دارند!

- لک‌لک کفن و دفن (لک‌لک مارابو): با مشاهده این پرنده ممکن است از آن فاصله بگیرید. منقار بلند آن که برای زیر و رو کردن زباله‌ها مناسب است کاملا عجیب به نظر می‌آید و جذاب هم نیست. هر چند این پرنده می‌تواند بدون آنکه خرابکاری کند در میان زباله‌ها جستجو کرده و غذای خود را پیدا کند.

پرندگانی که ظاهر و رفتار عجیب دارند!

- پلیکان سفید بزرگ: این پرنده معمولا در مناطق ساحلی دیده می‌شود. آن‌ها می‌توانند حیوانات بزرگ را ببلعند و از غذاهای دریایی تغذیه کنند. این پرنده اغلب در جنوب شرق اروپا، آسیا و آفریقا مشاهده می‌شود و در دریاچه‌های کم عمق و باتلاق‌ها سکونت دارد.

پرندگانی که ظاهر و رفتار عجیب دارند!

- مارگردن آمریکایی: این جانور که «پرنده مار» نیز شناخته می‌شود، یک پرنده متفاوت و عجیب است و صداهای غیرعادی تولید می‌کند. هنگام شنا کردن نیز رفتاری مشابه با مار از خود نشان می‌دهد. همچنین منقار تیزی دارد که در به دام انداختن طعمه‌ به این پرنده کمک می‌کند.

پرندگانی که ظاهر و رفتار عجیب دارند!

- قوی سفید کوچک: این گونه از پرنده، سر کوچک و گردی دارد. این پرنده یک ویژگی کاملا متفاوت دارد به طوری شکل منقار هر کدام از آن‌ها با دیگری تفاوت دارد. پس از تخم‌گذاری آن‌ها همدیگر را به آرامی صدا می‌کنند.

پرندگانی که ظاهر و رفتار عجیب دارند!

ممکن است این پرنده‌ها عجیب به نظر آیند اما بخشی مهم از اکوسیستم به حساب می‌آیند و وظیفه بشر است تا از آن‌ها در برابر تهدیدها حفاظت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین