کد خبر: ۳۶۰۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

هزینه قاچاق انسان به انگلیس چقدر است؟

قاچاقچیان انسان با استفاده از بندرگاه‌های که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مبالغ هنگفتی از پناهجویان می‌گیرند تا آنها را به انگلیس برسانند.
آفتاب‌‌نیوز : قاچاقچیان انسان با استفاده از بندرگاه‌های که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مبالغ هنگفتی از پناهجویان می‌گیرند تا آنها را به انگلیس برسانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ آژانس جرایم انگلیس(NCA) گفته است که قاچاقچیان انسان برای رساندن پناهجویان به انگلیس، مبالغ هنگفتی از آنان اخذ می‌کنند که پرداخت این مبلغ سختی‌های سفر را برای این مسافران بی‌پناه دشوارتر می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، قاچاقچیان انسان با استفاده از بندرهایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند پناهجویان را از طریق دریا به انگلیس می‌رسانند.

به گفته آژانس جرائم کشور انگلیس(NCA)، این سوداگری برای این قاچاقچیان به ازای هر نفر و بر اساس شیوه و مسیر نقل و انتقال، مبلغی در حدود 13500 یورو(15200 دلار) در پی دارد.

بنابر گزارش رسانه‌های مستقل محلی برخی از کسانی که قصد آمدن به انگلیس از طریق هوایی دارند مبالغی 5 رقمی پرداخت می‌کنند، این در حالی است که این مبلغ برای سفر از فرانسه با قایق بادی 12000 یورو(13549 دلار) آب می‌خورد.

آژانس جرائم انگلیس(NCA) که هم‌ردیف با سازمان اف‌بی‌آی(پلیس فدرال آمریکا) محسوب می‌شود - در حال اجرای بزرگترین عملیات اختصاصی مقابل جرم و جنایت سازمان یافته مهاجرت در اروپا است.

افسران این سازمان در رابطه با این موضوع گفتند که اغلب هزینه‌های متفاوت و سرسام‌آور توسط باندهای قاچاق انسان از پناهجویان برای رسیدن به انگلیس اخذ می‌شود که البته با توجه به شرایط و نحوه  سفر و مسیر مورد استفاده و مطلوب بودن سفر برای افراد متفاوت است.

«تام داودال»(Tom Dowdall)،معاون مدیر پلیس مرزی NCA، در این رابطه گفت: "مجموعه‌ای از نمونه مبالغ اخذ شده از پناهجویان نشان می‌دهد که کسی که قصد سفر از عراق به انگلیس دارد می‌تواند برای سفر زمینی از طریق ترکیه و اروپا، فقط مبلغی در حدود 4000 یورو(4516 دلار) پرداخت کند، درحالی که این نرخ برای یک سفر هوایی به بیش از 13500 یورو(15243 دلار) می‌رسد.

بر اساس این گزارش، قاچاقچیان «مشتریان» خود را از طریق «تبلیغات دهان به دهان»(word of mouth recommendations) در مراکز حمل و نقل و از طریق تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین