کد خبر: ۳۶۰۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

مواضع دیروز و امروز «آقای تکذیب»!

نماینده‌ای که این روزها از رسیدن به مجلس دهم باز مانده، روشی را برای ماندن در صدر اخبار ایران در پیش گرفته است. اگر سینمای ایران برای انتقاد و مخالفت مسعود فراستی دارد، سیاست ایران هم برای این مقوله فردی را به خود دیده است با نام احمد توکلی! ولی تفاوت این دو فرد ایستادن بر سر حرف‌هایشان است.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه «قانون» در ادامه می‌نویسد: توکلی، نماینده باسابقه مجلس این روزها مشغول نقدهایی به سبک خود و تکذیب خبرهای نقل شده است. توکلی که در انتخابات 7 اسفند از رسیدن به مجلس دهم بازماند، این روزها به هر دری می‌زند تا بر سر زبان‌ها بماند!

موضوع این قسمت سریال تکذیب، رد سخنانی است که رسانه‌های خبری اصولگرا آن را به نقل از آقای توکلی منتشر و روزنامه‌های مخالف محافظه‌کاران رادیکال نیز این ادعاها را با اندکی تحلیل منتشر‌ کردند؛ اتهاماتی که در این بین به افرادی زده شد ولی بعد از اندکی ناگهان ورق برگشت و بازی تغییر کرد.

بعد از اطلاع‌رسانی این ادعاها، هیاهویی برپا و آقای توکلی گویا متوجه اشتباه خود و انعکاس سخنانش در رسانه‌های محافظه‌کاران شد. نکته طنز ماجرا، جابه‌جایی شاکی و متشاکی بود! طلبکاران همیشگی زبان به گزند باز کرده و رسانه‌های بی‌گناه منتقد رادیکالیسم و فساد را متهم به بی‌دقتی کردند.

البته رسانه‌های خاص و مدیران آنها گناهی ندارند، وظیفه‌شان این است ولی این نماینده باید توضیحات لازم را در رابطه با این اشتباهی که صورت گرفته بدهد؛ فردی که تکذیب‌هایش شهره عام و خاص است. وی در هشت سال گذشته بارها مسائل مربوط به خود را تکذیب کرده که اهم آن را برای روشن شدن روحیه آقای توکلی بازگو می‌کنیم!

تکذیب احمدی‌نژادی!

جنجالی‌ترین تکذیبیه احمد توکلی به همین روزها برمی‌گردد. وقتی که او خبر یک تخلف مالی 105 هزار میلیاردی را در صحن فریاد می‌زند و منابع موثق (البته از نظر محافظه‌کاران) این اخبار را منتشر می‌کنند. فردای آن روز اما توکلی مدعی‌ می‌شود: همه تخلفات اشاره شده در نطق من مربوط به زمان صدارت آقای دکتر روحانی است!

وقتی توکلی تکذیب می‌شود

در جریان حواشی استیضاح وزیر کار احمدی‌نژاد، توکلی با اعلام این خبر که با مرتضوی جلساتی داشته، گفت: مرتضوی قول شرف داد تا دیگر به سازمان تأمین اجتماعی برنگردد. سعید مرتضوی اما ادعای دیدار با احمد توکلی را تکذیب کرد و گفت: در پنج روز گذشته توکلی با بنده دیداری نداشته است و من هم با وی دیدار نکرده‌ام.

تکذیب حمایت از احمدی‌نژاد در سال 88

در روزهای قبل از انتخابات، خبری مبنی بر حمایت توکلی از محمود احمدی‌نژاد منتشر شد که او در گفت‌وگویی با ایلنا این خبر را تکذیب کرد. توکلی در ادامه مدعی شد در گفت‌وگویی با منبع منتشر کننده این خبر به تشریح دلایل خود خواهد پرداخت اما این گفت‌وگو انجام نشد!

تکذیب حکم جلب احمد توکلی

احمد توکلی در مدت سه سال با 54 پرونده شکایت در سیستم قضایی ایران روبه‌رو شد که این موضوع در نوع خود رکورد محسوب می‌شود. در یکی از این پرونده‌ها، خبری مبنی بر صدور حکم جلب احمد توکلی منتشر شد که سایت الف - که متعلق به وی است - این خبر را تکذیب کرد.

تکذیب گفت‌وگو با رسانه‌های معاند

گفت‌وگوی احمد توکلی با یکی از رسانه‌های برون‌مرزی (صدای آمریکا) خبرساز شد و او در واکنش به این گفت‌وگوی خود، از آن به عنوان یک «غفلت بد» یاد کرد. این گفت‌وگو در حالی انتشار‌ پیدا‌ کرد که بعد از آن توضیحاتی در شبکه اجتماعی تلگرام از سوی این نماینده پخش شد.

 در این توضیحات، توکلی در پاسخ به واکنش‌ها به این مصاحبه گفته بود که تصور نمی‌کرده خبرنگار مذکور از صدای آمریکا با وی تماس گرفته و بعد در ادامه اصل مصاحبه با این رسانه را اتفاق بدی توصیف کرده بود.

تکذیب حمایت از آیت‌الله

تکذیبیه دیگر احمد توکلی مربوط به سخنان نقل شده از وی در مورد دفاع از آیت‌الله هاشمی بود. پس از انتشار خبری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و دفاع توکلی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وی این سخنان را تکذیب کرد. وی در متن تکذیبیه خود نوشت:

فارغ از این‌که حق و باطل در این متن مغشوش و درهم ریخته است اما هرکس که با قلم و ادبیات سیاسی من آشنا باشد، متوجه می‌شود این متن مربوط به اینجانب نیست و اطلاع ندارم با چه نیتی ساخته و به این نام جعل و توزیع شده است. با این حال مواضع من در این موارد مشخص بوده و سابقاً در رسانه‌ها منتشر شده است.

تکذیب نقل قول درباره یک نماینده

احمد توکلی در تکذیب دیگری، نقل قول درج شده در سایت‌های خبری درمورد نماینده آباده، بوانات و خرم‌بید را تکذیب کرد. مطلبی از وی نقل شده بود که زارع را به تغییر موضع و رویکرد سیاسی متهم کرده بود که وی در مصاحبه‌ای مطلب نقل شده را کذب خواند.

تکذیب حمایت از احمدی‌ن‍ژاد

پس از اینکه در رسانه‌ها خبری مبنی بر دعوت احمد توکلی از محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال 84 منتشر شد، وی این خبر را تکذیب کرد. احمد توکلی در بیانیه‌ای بخشی از اظهارات منتسب به محمود احمدی‌نژاد که برخی رسانه‌ها به نقل از جلسه با هواداران و اعضای ستادهای انتخاباتی وی نقل کردند را رد کرد. وی درباره سخنان احمدی‌نژاد گفت: این سخن کذب محض است و من چنین حرفی نزدم.

به گزارش ایسنا، امروز نیز روزنامه کیهان با اشاره به نامۀ احمد توکلی در اعتراض به تیتر نخست این روزنامه، نوشت که «با توجه به شناختی که از ایشان (توکلی) داریم، متن نامه را با نظرات ایشان همخوان نمی‌بینیم و از سوی دیگر، بعید به نظر می‌رسد نامه ایشان تحت فشار مدعیان اصلاحات نوشته شده باشد. احتمال می‌دهیم خود آقای توکلی نویسنده یا تنظیم‌کننده نامه نباشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین