کد خبر: ۳۶۰۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

یک دلالی نوین: وقت سفارت!+تصاویر

وقتی واژه «دلالی» به گوش می‌رسد، اغلب واسطه‌گری در امر خرید و فروش کالا یا نهایتا برخی خدمات به ذهن متبادر می‌شود اما حالا مدتی است که از نوع تازه‌ای از دلالی رونمایی شده است تا دیگر ذهن‌ها فقط به سمت خرید و فروش نرود: دلالی وقت سفارت!
آفتاب‌‌نیوز :
«آستان» با این مقدمه، نوشت: ماجرا از این قرار است که از چند ماه قبل، هموطنانی که قصد سفر به آلمان را داشته‌اند، برخلاف روال گذشته که برای وقت گرفتن جهت مصاحبه و صدور ویزا از طریق سایت سفارت آلمان در تهران اقدام می‌شد، با مراجعه به این سایت اثری از گزینه مربوط به گرفتن وقت ندیدند.

یکی از این هموطنان مدعی است: قبلا روال اینطور بود که هر ماه یا نهایتا دو ماه یک بار، گزینه مربوط به وقت گرفتن در سایت سفارت باز می‌شد و پس از اقدام از این طریق، برای 3 یا 4 ماه بعد کمی زودتر یا دیرتر وقت می‌دادند. اما چند ماهی است که دیگر نمی‌شود از طریق سایت وقت گرفت.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به این شرایط، الان مدتی است که برخی افراد یا دفاتر خاصی نظیر آژانس‌ها یا بیمه‌ها، برای فروش وقت سفارت تبلیغ می‌کنند و اتفاقا کلاهبرداری هم نیست چون خود من با یکی دو نفر از ایرانی‌ها که از این طریق وقت گرفته بودند صحبت کردم و تایید کردند که به راحتی با خریدن وقت سفارت، کارشان انجام شده است.

این هموطن در مورد قیمت وقت سفارت هم اظهار می‌کند: در حال حاضر بین 500 هزار تا یک میلیون تومان معامله می‌شود.

بر اساس این گزارش، نکته جالب توجه این است که وقت سفارت به نام و شماره پاسپورت فرد متقاضی صادر می‌شود و این به معنای این است که احتمال می‌رود دلالان، با عوامل داخلی در سفارتخانه در ارتباط باشند.

در حال حاضر تبلیغات مربوط به وقت گرفتن مصاحبه سفارت آلمان در فضای مجازی هم وجود دارد و کاربران نیز درباره آن بحث می‌کنند که نمونه‌هایی از آن را در ادامه می‌بیند.

انتظار می‌رود در صورت صحت این ادعاها، دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد و تضییع حقوق شهروندان، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

یک دلالی نوین: وقت سفارت!+تصاویر
یک دلالی نوین: وقت سفارت!+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین