کد خبر: ۳۶۰۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

روستاهاي دزفول در محاصره سيلاب

معاون فرمانداري ويژه دزفول گفت: در پي طغيان رودخانه دز تعدادي از روستاهاي پايين دست اين رودخانه در محاصره سيلاب قرار گرفته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالحسين پورركني روز پنجشنبه به ايرنا گفت: براي تخليه روستاهاي پايين دست رودخانه دز درخواست بالگرد شده اما تخليه اين روستاها به وسيله خودرو و با بسيج امكانات شهري آغاز شده و در حال انجام است. 

وي همچنين افزود: به دليل شدت جريان آب رودخانه دز و شرايط بحراني ناشي از آن از نيروهاي ارتش و سپاه نيز درخواست كمك شده و وارد عمل شده اند. 

معاون عمراني فرمانداري دزفول دبي رودخانه دز را در حال حاضر دو هزار و 300 مترمكعب بر ثانيه عنوان كرد و گفت: اين ميزان تا ساعاتي ديگر احتمالا تا چهار هزار و 500 متر مكعب بر ثانيه افزايش مي يابد. 

وي همچنين از خسارت وارده به تاسيسات شهرداري دزفول در ساحل رودخانه دز در تفريحگاه علي كله و بوستان هاي ساحلي خبر داد و افزود: شدت جريان آب موجب قطع پل شناور شده و ساعاتي پيش نيز جريان آب اين پل شناور را با خود برد. 

معاون عمراني فرمانداري دزفول همچنين از ساكنان حاشيه رودخانه دز به ويژه مناطق پايين دست خواست از حريم رودخانه فاصله بگيرند. 

وي اظهاركرد: از اهالي ساكن در محدوده غربي ساحل رودخانه دز در شهر دزفول و در حد فاصل پل هاي شريعتي و قديم دزفول نيز خواسته شده تا منازل خود را ترك كنند. 

در پي افزايش بي سابقه دبي ورودي به درياچه سد دز به هشت مترمكعب برثانيه در ساعات بامداد روز پنجشنبه اين سد سر ريز شده و هم اكنون حدود پنج هزار متر مكعب بر ثانيه آب از سر ريز اين سد به سمت مناطق پايين دست و شهر دزفول جاري است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین