کد خبر: ۳۶۰۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

موافقت مدیران فولکس واگن با کاهش پاداش

مدیران ارشد فولکس واگن در پی مشکلاتی که از زمان افشای رسوایی آلایندگی دیزلی گریبانگیر این شرکت شده است، حاضرند کاهش چشمگیر پاداش‌های سالانه را بپذیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
استفان ویل، نخست وزیر ایالت ساکسونی سفلای آلمان اظهار کرد ماتیاس مولر – مدیرعامل این خودروساز – در نوامبر از اقدامات ریاضتی در این شرکت خبر داده بود.

ایالت ساکسونی سفلی یکی از سهامداران بزرگ فولکس واگن است که در وولفسبورگ مستقر است و بزرگترین کارفرمای این منطقه است. ویل به عنوان نماینده دولت منطقه ای یک کرسی در هیات مدیره فولکس واگن در اختیار دارد.

نخست وزیر ساکسونی سفلی اظهار کرد: این اقدام مطابق با نظر دولت منطقه است که معتقد است سیگنال مثبتی در این زمینه ضروری است.

وی گفت: خبری از فولکس واگن دریافت کرده که تایید می‌کند هیات مدیره این شرکت موافق کاهش پاداش‌ها هستند و مدل‌های مختلفی در حال حاضر در دست بررسی است که راهکار مناسب و منصفانه ای برای همه هستند.

یکی از مسائل مطرح در این جنجال، سزاوار بودن مدیران فولکس واگن برای دریافت پاداش‌های مربوط به عملکرد در سال 2015 است.

مدیرعامل فولکس واگن پس از افشای رسوایی آلایندگی دیزلی این شرکت در شش ماه قبل و افشای تقلب این خودروساز در تست‌های آلایندگی دیزلی، به سرعت اقدامات ریاضتی را توصیه کرد. هزینه این رسوایی همچنان غیرقابل محاسبه بوده و انتظار می رود به دلیل جریمه‌ها و شکایت‌های مطرح شده به میلیاردها یورو بالغ شود.

به گزارش ایسنا، مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن که سپتامبر گذشته پس از افشای این رسوایی بلافاصله از سمتش کناره‌گیری کرد، در مدت چند سال گذشته بالاترین دریافتی را در میان مدیران آلمانی داشته و سالانه حدود 15 میلیون یورو دریافت می‌کرد. از کل رقم 15.8 میلیون یورویی که وی در سال 2014 دریافت کرد، 13.9 میلیون یورو پاداش بود. سایر اعضای هیات مدیره همان سال پاداش‌هایی بین چهار تا هفت میلیون یورو به جیب زدند.

بر اساس گزارش هفته نامه اشپیگل، هانس دیتر پوچ، مدیر مالی سابق که در اکتبر به ریاست هیات مدیره منصوب شد، حدود 10 میلیون یورو پاداش جبرانی برای حقوق کمتری که در نتیجه تغییر سمت خواهد داشت، دریافت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که بیش از 200 میلیارد یورو فروش سالانه دارد، معمولا برای کارمندان آلمانی خود سخاوتمند بوده و در سال 2014 به هر یک 5900 یورو پاداش پرداخت کرد و برای سال 2015 پاداش دیگری را وعده داده بود اما هنوز اعلام نکرده چه میزان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین