کد خبر: ۳۶۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۰۸
يك هفته‌نامه آلماني احتمال داد:

ایجاد مناقشه بین آلمان و آمریکا در صورت شكست مذاكرات هسته‌اي با ايران

آفتاب‌‌نیوز : در حالي كه قرار است تا چند روز آينده آنگلا مركل، صدراعظم آلمان به آمريكا سفر كند، هفته‌نامه‌ «ولت آم زونتاگ» سه مساله را براي برلين مهم توصيف كرد كه يكي از آنها ايران است.

اين هفته‌نامه در مقاله‌اي با عنوان «سه مشكل، سه راه‌حل» درباره ايران نوشت: ايران بدون توجه به هشدارها قصد دارد برنامه‌ي هسته‌اي‌اش را پيش ببرد. ممكن است در صورتي كه مذاكرات ميان تروئيكاي اتحاديه‌ اروپا شامل آلمان، فرانسه و انگليس با ايران در نهايت به شكست بينجامد، ميان آمريكا و آلمان مناقشه‌اي ايجاد شود.

اين هفته‌نامه تصريح كرد: اقدامي نظامي عليه ايران در حال حاضر قابل تصور نيست. اما با اين حال امكان تحريم‌هاي اقتصادي سازمان ملل وجود دارد.

در اين مقاله همچنين عراق مشكل ديگري توصيف شده و آمده است: دولت آمريكا در حال بررسي آن است كه چه زمان چه ميزان از نيروهايش را از عراق خارج كند. ديگر اعزام سربازان آلمان به عراق موضوعي نيست كه مطرح باشد. آمريكا آرزو دارد كه كمك بيشتري را براي بازسازي عراق دريافت كند و بخشي از آن مربوط به آموزش نيروهاي پليس و ساير بخش‌هاي اين كشور است.

اين هفته‌نامه همچنين روسيه را يكي ديگر از اين سه مشكل خواند و نوشت: بوش از مركل انتظار دارد فضاي جديدي را در روابط ميان آلمان و روسيه برقرار كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین