کد خبر: ۳۶۰۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

فرار 450 معتاد از مركز ترک اعتیاد در ویتنام

حدود 450 معتاد به مواد مخدر كه برای درمان اجباری در یك مركز توانبخشی ویتنام بستری شده بودند، از این مركز فرار كردند.
آفتاب‌‌نیوز :
تارنمای روزنامه 'ویتنام اكسپرس' روز پنجشنبه نوشت كه صدها معتاد ویتنامی چهارشنبه شب با حمله به نگهبانان از دیوارهای این مركز توانبخشی ترك اعتیاد بالا رفته و در اصلی را شكسته و متواری شدند.

این اتفاق در استان 'با ریا وونگ تائو' در جنوب شرق ویتنام روی داد، در حالی كه تنها 20 نگهبان از این مركز ترك اعتیاد حفاظت می كردند.

بنابراین گزارش، این مركز گنجایش 150 معتاد برای ترك اعتیاد را داشته، اما حدود 300 نفر اضافه بر ظرفیت برای ترك اعتیاد به مركز توانبخشی منتقل شده بودند.

دولت ویتنام در حال اجرای برنامه ای برای درمان اجباری 140 هزار معتاد به مواد مخدر است.

معتادان همچنین می توانند به طور داوطلبانه به مراكر توانبخشی مراجعه و برای درمان اعتیاد اقدام كنند.

'ویتنام اكسپرس' اعلام كرد كه این معتادان كه دوره های آموزشی را نیز طی می كردند، پس از فرار در تاریكی شب به سمت جنگل رفتند.

نگهبانان اعلام كردند بسیاری از افراد فراری آجر و سنگ به سمت نیروهای امنیتی پرتاپ كرده و نیروهای حفاظت نیز مجبور به استفاده از اسپری فلفل شدند، اما برای كنترل این افراد معتاد شكست خوردند.

مقامات مرتبط با امور اجتماعی و توانبخشی استان 'با ریا وونگ تائو' ویتنام روز پنجشنبه اعلام كردند پلیس از شب گذشته تا صبح امروز پنجشنبه 120 تن از 447 معتاد فراری را بازداشت كرده است.

به گزارش ایرنا، در این مركز توانبحشی علاوه بر درمان دارویی، افراد معتاد در كلاس های آموزش اخلاق و شیوه زندگی، قانون، توانبخشی برای رفتار شركت می كنند.

بیش از 400 معتاد نیز حدود دو سال پیش از یك اردوگاه اجباری ترك اعتیاد ویتنام فرار كرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین