کد خبر: ۳۶۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

کانادا 11 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان می‌فروشد

دولت کانادا به خاطر توافق محرمانه با عربستان سعودی برای فروش تسلیحات و توجه نکردن به نگرانی‌ها در خصوص نحوه استفاده از این تسلیحات مورد انتقادات شدید قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه سی.بی.سی نیوز کانادا به اسناد تازه منتشر شده‌ای دست یافته که تائید کرد، استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا مجوز صادرات خودروهای زرهی به ارزش 11 میلیارد دلار را به ریاض صادر کرده است.

دولت لیبرال کانادا از زمان روی کار آمدن از لغو این توافق امتناع کرده و آن را توافق انجام شده‌ای خوانده که بدون دربرداشتن جریمه‌های سنگین و خسارت‌های شغلی بالا امکان لغو آن وجود ندارد.

بر اساس این اسناد، دیون روز جمعه اجازه صادرات این تسلیحات را صادر کرد. این مجوز مربوط به ارسال خودروهای زرهی، قطعات یدکی و سیستم‌های تسلیحاتی مربوطه است. این خودروهای زرهی به مسلسل و تسلیحات ضد تانک مجهز خواهند بود.

بر اساس این اسناد، بسیار نادر است که یک وزیر امور خارجه مجوزهای صادراتی را امضا کند و این استثنا به خاطر مهم و سودمند بودن این توافق صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، این اسناد همچنین به نگرانی‌ها نسبت به سوابق حقوق بشر عربستان سعودی نیز اذعان می‌کند.

اما علی رغم تمامی این مسائل به نظر می‌رسد که عربستان یکی از متحدان نظامی کلیدی کانادا در حمایت از تلاش‌ها برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه و همچنین مبارزه با بی‌ثباتی در یمن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین